۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۰۲۳۸۶
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

جامعه دینی برترین، بهترین و سالم‌ترین جامعه است

آیت الله سلیمانی گفت: برخی بر این باور هستند که دین کاربردی فردی دارد اما قرآن معتقد است که جامعه دینی برترین، بهترین و سالم‌ترین جامعه است و دین کاربرد اجتماعی دارد.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در جلسه اخلاق ویژه مدیران که در دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: در طول تاریخ به نص قرآن تنها یک دین یعنی اسلام وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: دین در لغت با واژه‌هایی مانند حکم، قضا، رسم، عادت، شریعت، مذهب، مکتب، همبستگی، جزا و پاداش است اما بیشترین معنای آن در قرآن به عنوان چهار معنای آخر آمده است.

وی پایه‌های دین را برشمرد و عنوان کرد: دین بر سه ستون عقیده، اخلاق و احکام استوار است؛ مجموعه اعتقادات تحت لوای دین معنا می‌شود و بدون دین بی‌معنا است؛ اخلاق نیز اگر در اعتقادات ریشه داشته باشد واقعیت می‌یابد؛ احکام نیز راه عمل به اعتقادات را معین می‌کند.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: فرستنده دین خدا است و پیامبران، آورندگان دین هستند؛ از این رو کانون صدور دین واحد است و از کانون واحد نیز تفسیر واحد صادر می‌شود.

وی بیان کرد: دین جزء نخستین پدیده‌هایی است‌ که در تاریخ وجود داشت و با وجود تمام دشمنی‌ها و دین‌زدایی‌هایی که صورت گرفت همچنان نیز وجود دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایاتی درباره حاکمیت دین اظهار داشت: برخی بر این باور هستند که دین کاربردی فردی دارد اما قرآن معتقد است که جامعه دینی برترین، بهترین و سالم‌ترین جامعه است و کاربرد اجتماعی دارد.

وی افزود: دین روابط بین انسان و خدا، انسان و انسان و حتی انسان و طبیعت را تنظیم می‌کند./202/831/ب1

ارسال نظرات