۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۵۰۲۴۴۸
عضو مجمع اصولگرایان:

سند ۲۰۳۰ مقدمه تحقق طرح آمریکایی خاور میانه بزرگ است

معلمی سند ۲۰۳۰ را مقدمه ای برای تحقق طرح خاور میانه بزرگ دانست و گفت: سند ۲۰۳۰ به دنبال استحاله اسلام و انقلاب به سمت بی دینی و سکولاریسم است، رییس جمهور نباید اهداف و عواقب شوم این سند را مخفی کند یا موجه جلوه دهد‏.
محمود معلمی

محمود معلمی، عضو مجمع اصولگرایان اصفهان، ‏در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره سند 2030 و اهداف پیدا و پنهان آن، گفت: سند 2030 ما را به استحاله از اسلام و انقلاب به سمت بی دینی و سکولاریسم می کشاند، چند ایراد اساسی در پذیرش سند 2030 به دولتمردان وارد است، اولین بحث این است که چرا سند به دور از چشم مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ارسال شده است؟

وی ادامه داد: رییس جمهور در سال 94 سند 2030 را امضاء می کند و در اردیبهشت سال 95 معاون اول رییس جمهور آن را بی صدا برای اجرا به دستگاه های مسؤول ابلاغ می کند، باید پرسید واقعاً چه موضوعی سبب شده تا این سند مخفیانه امضاء و ابلاغ شود؟ رهبر معظم انقلاب نسبت به مخفیانه بودن پذیرش این سند صراحت داشتند و از دستگاه های مسؤول هم گلایه کردند.

عضو مجمع اصولگرایان اصفهان افزود: متن سند 2030 اشکال مهم بعدی است، این سند تعداد صفحات زیادی دارد و یک الحاقیه هم دارد که اگر خوب مطالعه شود اشکالات عدیده ای در آن مشاهده می شود، چندین اشکال جدی در حوزه دینی و ملی در متن این سند به چشم می خورد.

قومی شدن زبان کتب درسی در هر منطقه مقدمه طرح خاور میانه بزرگ است

معلمی اظهار داشت: به عنوان مثال این موضوع که باید کتاب های درسی در هر قومیتی به زبان همان قوم چاپ شود، این موضوع می تواند مقدمه ای برای ایجاد خاور میانه بزرگ باشد که خانم رایس آن را مطرح می کند، آن ها می خواهند ایران را به چند کشور کوچک و ضعیف تجزیه کنند.

وی ابراز داشت: آموزش دینی در این سند به نوعی منع شده است و می گوید افراد باید وقتی به سن مناسبی رسیدند خودشان دین خود را انتخاب کنند، بحث آموزش همجنسگرایی و خودارضایی در این سند را نمی توان نادیده گرفت، البته برخی واژه ها به نوعی در متن سند به کار برده شده که ممکن است همه افراد متوجه اهداف شوم آن نشوند.

کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از فضا سازی های برخی مسؤولان دولتی در بی نقص نشان دادن سند 2030، گفت: کسانی که کارشناس هستند به خوبی می دانند که این سند مغایر با ارزش های اسلامی و ملی ما است و حضرت آیت الله مکارم شیرازی هم پس از بررسی جدی و کارشناسی این سند و با بهره گیری از متخصصان در برابر اجرای سند 2030 موضع جدی گرفتند.

سند 2030 به دنبال استحاله اسلام و انقلاب به سمت بی دینی و سکولاریسم است‏

وی افزود: سند 2030 به دنبال استحاله فرهنگی انقلاب اسلامی است و حذف درس های مربوط به شهدا و شهادت از کتب درسی دانش آموزان ‏هم در همین راستاست، دشمن به بهانه حذف آموزش خشونت به دانش آموزان به دنبال آن است تا فرهنگ شهادت را از ذهن نوجوانان و جوانان ما حذف کند و به مرور فرهنگ منحط خود را از این طریق در ذهن دانش آموزان ما نهادینه کند، رهبر انقلاب هم اخیراً توجه جدی به این موضوع داشتند و در صحبت های خود آن را مطرح کردند.

کارشناس مسائل سیاسی ‏اظهار داشت: رییس جمهور نباید یک مسأله ای که در آینده ضربات سنگین به پیکر دین و مردم می زند را مخفی کند یا موجه جلوه دهد، در مورد سند 2030 باید مسائل جناحی کنار گذاشته شود و آینده جوانان کشور و دین و ملیت کشور در نظر گرفته شود، سند 2030 به دنبال استحاله اسلام و انقلاب به سمت بی دینی و سکولاریسم است.

معلمی، درباره لزوم رسیدگی فوری و جلوگیری از اجرا و مرجع رسیدگی کننده در قانون به موضوع پذیرش و اجرای سند 2030، گفت: مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی می توانند به صورت جدی در این موضوع مهم وارد شوند و در قانون داریم که اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود کند دیگر مجلس وارد این بحث نمی شود، همچنین اگر مجلس وارد این قضیه شود دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود نمی کند. /869/ 301/ص

 

ارسال نظرات