۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۰۲۴۶۳
آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛

انسان به وسیله دوستان بد منحرف می شود

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی با بیان این که بسیاری از جوانان به واسطه دوستان بد منحرف شدند، گفت: باید از دوستان ناباب پرهیز شود، انسان باید در انتخاب دوست سخت گیر باشد و نباید فورا حمل به صحت کند.
ضبط برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان از حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امشب در ششمین برنامه چشمه معرفت که از شبکه سوم سیما پخش شد، با این که اگر انسان در مجلس های آلوده شرکت کند ولو این که گناه نکند پای او گناه نوشته می شود، گفت: انسان در انتخاب دوست باید بسیار دقت داشته باشد.

وی افزود: در آیات قرآن و روایات اسلامی درباره انتخاب دوست برنامه های زیادی است و انسان می فهمد که از هزار و 400 سال قبل چگونه اسلام برنامه تقدم پیشگیری بر درمان را اجرا کرده است، آیه 51 تا 54 سوره صافات می فرماید وقتی روز قیامت می شود یکی از بهشتیان می گوید دوست من اصرار داشت تا مرا به راه غلط بکشاند  اما موفق نشد، این فرد بهشتی می بیند که دوست او در جهنم قرار دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که این آیات به همه به ویژه جوانان هشدار می دهد، اظهار داشت: دوست می تواند سرنوشت انسان را تغییر دهد و از بهشتی بودن جهنمی کرده و از هدایت به ضلالت بکشاند.

وی ادامه داد: در روایات آمده که انسان را می توان از دوستان آن می توان قضاوت کرد، امیرمؤمنان علی(ع) می فرماید انسان باید از هم نشینی با دوست بد بپرهیزد چون او را هلاک، بیچاره و بد بخت می کند، روایات بیان می می کند که همنشینی با بدان انسان را بد می کند همانند بادی که بوی بد را با خود همراه می کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در کلمات امام علی(ع) همه درس های زندگی برای همه عرصه ها و اجتماعات وجود دارد، ابراز داشت: حضرت می فرماید از هم نشینی با آدم های شرور بپرهیز که همانند شمشیر است که ظاهری زیبا دارد اما اثرش آن نابودی است.

وی عنوان کرد: بسیاری از جوانان به واسطه دوستان بد منحرف شدند از این رو باید از دوستان ناباب پرهیز شود، انسان باید در انتخاب دوست سخت گیر باشد و نباید فورا حمل به صحت کند./1323/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات