۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۵۰۲۴۷۶
حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی:

علم و حکمت حقیقی نزد اهل بیت است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، علم صحیح را نزد اهل بیت(ع) دانست و گفت: برای به دست آوردن علم و حکمت حقیقی باید به روایات و احادیث اهل بیت(ع) بپردازیم.
محمدحسن صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در ششمین جلسه از سلسله جلسات «تفسیر آیات مهدوی» در دارالزهراء(س) قم اظهار داشت: آن چه که از خیر دنیا و آخرت به ما می رسد، از وجود پر برکت اهل بیت(ع) است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: از قبیله قریش پرسیدند، این فضیلت هایی که به شما قریشی ها داده شده به خاطر چه کسی بوده است؟ آن ها پاسخ دادند که این فضیلت ها به خاطر وجود رسول اکرم(ص) است، چرا که ما پیش از پیامبر اکرم(ص) هم بودیم؛ اما این عزت را نداشتیم.

وی ادامه داد: اسلام واقعی، اسلام همراه با ولایت امیرمومنان(ع) است؛ رسول خدا(ص) می فرمایند، تمام نبوت من و تمامیت دین خداوند، ولایت مولا امیرمومنان علی(ع) است؛ خلفا به پیامبر اعتراض کردند که آیا این ویژگی به علی(ع) اختصاص دارد؟ رسول خدا(ص) پاسخ دادند، بله ولایت مختص علی(ع) و اوصیای او تا آخر الزمان است.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی ابراز داشت: رسول خدا(ص) در روز عید غدیر خم وصی خود، حضرت علی(ع) و اوصیای آن حضرت را یکی پس از دیگری نام بردند؛ حضرت در ادامه فرمودند، اوصیای الهی که نام برده شدند همواره با قرآن هستند و از هم جدا نمی شوند تا در حوض کوثر به من برسند؛ همه افرادی که در روز غدیر خم بودند، گفتند ما این سخنان را شندیدم.

وی افزود: در روایتی درباره حدیث کساء که از عالمی سنی ذکر شده، آمده که رسول اکرم(ص) درباره اهل کساء می فرمایند، حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و نه فرزند او از اهل کساء هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به اشاره به آیه 87 سوره حج، گفت: تفسیر و روایات درباره این آیه به این نکته اشاره دارد که رسول خدا(ص) و دوازده امام معصوم(ع) شاهد بر مردم هستند؛ اگر کسی مؤمن باشد باید ولایت امیرمؤمنان(ع) را قبول داشته باشد.

وی با بیان این که علم صحیح را جز نزد اهل بیت(ع) نمی توانیم بیابیم، تأکید کرد: وجود مقدس امیرمؤمنان(ع) باب مدینه علم رسول اکرم(ص) است و ما هم اگر می خواهیم به علم و حکمتی دست پیدا کنیم، باید به روایات و احادیث ایشان بپردازیم./840/ 202/ص

ارسال نظرات