۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۰۲۴۷۸
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

نباید نسبت به حذف فرهنگ ایثار و شهادت از کتب درسی بی تفاوت بود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه نباید در رابطه با حذف فرهنگ ایثار و شهادت از کتابها بی تفاوت بود، گفت: بی تفاوتی در این زمینه در واقع بی تفاوتی نسبت به آیات جهاد در قرآن است.
حجت الاسلام دیرباز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز پنجشنبه شب در مراسم جمع خوانی جزء ششم قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه، اظهار کرد: براساس آیه 216 سوره بقره، جهاد واجب است همانطور که روزه گرفتن از واجبات دینی است.

وی گفت: امروزه برخی می خواهند جهاد اسلامی را به عنوان خشونت و امر ناپسند جلوه داده و از کتابهای درسی حذف کنند درحالی که آیات متعدد سوره های قرآن کریم، کتاب آسمانی بدون تحریف و تنها نسخه نجات بشریت در ارتباط با جهاد است.

رئیس دانشگاه قم اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) سالهای متمادی در مدینه مشغول جهاد بر علیه کفار بودند، در اوایل جنگ تجمیلی نیز مجاهدان فی سبیل الله در جبهه ها حضور یافتند.

وی با بیان این که امروزه جنگ نرم در فضای فرهنگی، حجاب و ارزش های اخلاقی مطرح است، تصریح کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد از کتابها حذف شود لازم است که عکس العمل نشان دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تأکید بر این که نباید در رابطه با حذف فرهنگ ایثار و شهادت از کتابها بی تفاوت بود، افزود: بی تفاوتی نسبت به حذف فرهنگ ایثار و شهادت از کتب درسی در واقع بی تفاوتی نسبت به آیات جهاد در قرآن است.

عضو خبرگان رهبری گفت: دلیل واجب بودن جهاد این است که اگر جهاد نباشد حاکمان و گروه های ظالم و ستمگر مانع از تعالیم واقعی خداوند متعال همچون توحید، قرآن و عبادات دینی می شود.

وی تصریح کرد: زمانی که عده ای مانع از رسیدن پیام آسمانی توحید و قرآن به جوامع بشری شوند جهاد واجب می شود وگرنه اسلام اهل صلح است و آخرین راه برای گسترش تعالیم الهی جهاد فی سبیل الله است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: آماده ایم تا هر موقع رهبری امر کنند و تشخیص دهند در راستای نشر تعالیم دین و قرآن همچون اوایل انقلاب و هشت سال دفاع مقدس جهاد کنیم.

وی با اشاره به جهاد مدافعان حرم در سوریه و عراق برای دفاع از اسلام، گفت: جهاد حکم و قانون الهی است تا عظمت و اقتدار جوامع اسلامی را حفظ کنند.

مراسم جمع خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان هر روز عصر ساعت 18 در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می شود./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات