۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۰۲۴۸۳

چند خبر کوتاه از استان کرمان

برگزاری ویژه برنامه ارتحال امام خمینی(ره) در امامزاده محمد کرمان، برگزاری کمپين بزرگ سبک زندگي قرآني در کرمان و وقف آپارتمان به نیت گسترش فرهنگ قرآنی در کرمان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام مصطفی بساوند سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان، از اجرای ویژه برنامه رحلت حضرت امام خمینی(ره) در محل امامزاده محمد (ع) این شهرستان خبر داد.

وی افزود: برگزاری برنامه های طرح ضیافت الهی در جوار 20 بقعه و امامزاده این شهرستان در حال اجراست و با توجه به تقارن برنامه های این طرح در ماه مبارک رمضان با سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) ویژه برنامه رحلت آن حضرت همراه با مراسم سخنرانی و اطعام در محل امامزاده محمد (ع) شهر کرمان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ایام سالگرد ارتحال امام (ره) فرصتی برای تجلیل از شخصیت ایشان و ترویج آرمان ها و زندگی پرافتخار آن امام بزرگوار است، ادامه داد: همزمان با روزهای پانزدهم و شانزدهم خرداد ماه بیش از یک هزار نفر از مددجویان کمیته امداد ضیافت افطار را مهمان سفره وقف هستند.

حجت الاسلام بساوند گفت: کلیه هزینه اجرای این طرح از محل اجرای نیات منطبق موقوفات شهر کرمان تأمین می شود و مراسم جمع خوانی و طرح افطاری ساده همراه با برپایی نماز جماعت هر شب در بقاع متبرکه شهرستان برگزارمی شودکه حرم مطهر ابناء موسی بن جعفر (ع) ،امامزاده محمد شهر کرمان و بقعه متبرکه بی بی صغر (س) بخش بی بی حیات به عنوان اماکن شاخص برنامه های ماه مبارک رمضان است.

تمدید ثبت نام مسابقات رشته معارف قرآن کریم تا بیست خرداد ماه

حجت الاسلام محمد حسینی نوه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان انار از برگزاری آزمون رشته معارف چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و گفت: علاقمندان جهت ثبت نام می توانند به اداره اوقاف این شهرستان مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف در 9 رشته با اعلام نفرات برتر در این شهرستان برگزار شد و تنها آزمون رشته معارف این دوره از مسابقات در3 رشته قرآنی برگزار نشده که با فراخوان ثبت نام از علاقمندان، این آزمون در اواخر خرداد ماه برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی نوه گفت: سوالات این آزمون بصورت کتبی از مفاهیم آیات قرآن (سوره رعد و یوسف تفسیر نمونه)، آزمون حفظ معارف و احادیث (حفظ و معارف80 حکمت نهج البلاغه) و آزمون حفظ موضوعی قرآن (حفظ و معارف 100 موضوع با رویکرد سبک زندگی ) است.

وی تصریح کرد: علاقه مندان جهت شرکت در این آزمون می توانند با همراه داشتن مدارک لازم (کپی شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس 4*3 ) به اداره اوقاف شهرستان انار مراجعه کنند.

حجت الاسلام حسینی نوه خاطرنشان کرد: نفرات برتر مرحله شهرستانی که نمره بالای 80 کسب نمایند، ضمن اهدای جوایز 5 نفر برتر به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

برگزاری کمپين بزرگ سبک زندگي قرآني در کرمان

روح الله رستمی نژاد مسؤول روابط عمومی اوقاف کرمان گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی اسلامی اداره کل اوقاف با همکاری شهرداری بزرگترین کمپین قرآنی سبک زندگی اسلامی را اجرا می کند.

وی هدف از اجرای این طرح را اقدامی در جهت سبک زندگی بر پایه تأکیدات اسلام و کلام وحی عنوان و تصریح کرد: عبارت ها و پیام های جذاب از سوی طرحان مطرح کشوری از محتوای آیات قرآنی در قالب طرح های مفهومی استخراج و با طراحی زیبا و گرافیک جذاب در قالب بیلبوردهای نمایشی در معابر سطح شهرهای استان نصب خواهد شد.

رستمی با توضیح اینکه باید با الهام از این آیات و روایات، سبک زندگی سالم را در جامعه نهادینه کرد، افزود: مصرف گرایی، اشرافی‌گری ، گرایش به تجمل و خودنمایی از مظاهر مفسده انگیز سبک زندگی غربی از جمله مفاهیم این تبلیغات شهری است.

وقف آپارتمان به نیت گسترش فرهنگ قرآنی

حجت الاسلام مصطفی بساوند سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان  گفت: به همت خیر نیکوکار "محمد غفاری " عرصه و اعیان آپارتمانی4 طبقه در خیابان 24 آذر شهر کرمان وقف شد.

وی مساحت ملک مورد وقف را 331 متر مربع عنوان کرد و افزود: واقف با آگاهی کامل از نیازها و شرایط اجتماعی وقف با چند نیت مختلف اقدام به وقف ملک خود کرده است.

بساوند افزود: واقف با تولیت خود اجرای برنامه های روضه خوانی طی ایام سال، ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه، اطعام و خرید مصحف شریف قرآن کریم و ادعیه را از جمله نیات خیر خود قرار داده است.

حجت الاسلام بساوند با اشاره به گستردگی و اهمیت نیات خیر این واقف گرانقدرحوزه مسائل اجتماعی و ترویج فرهنگ قرآن و اسلام را یکی از مسائلی عنوان کرد که باید مورد توجه خیران قرار گیرد و بهتر است واقفین خیراندیش قبل از اقدام به این مهم با مشاوران و کارشناسان مسائل حوزه وقف مشورت کنند./۹۷۰۹/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات