۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۰۲۴۹۱
کارشناس مذهبي در عرصه بين الملل:

مسلمان واقعي همواره در جست و جوي خوشبختي است

حجت الاسلام غزالي گفت: کسي که مدعي مسلماني است بايد همواره و در همه زمينه ها در جستجوي خوشبختي باشد.
حجت الاسلام ابوالفضل غزالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام ابوالفضل غزالي، پنجشنبه شب در ويژه برنامه ترنم رمضان در پارك بزرگ بام شهركاشان، به سه ويژگي مورد نياز براي خوشبختي دنيا و آخرت اشاره کرد و گفت: نخستين خصيصه يک فرد خوشبخت در جامعه ديني اهل طهارت بودن است که اين ويژگي شامل پاکي همه اعضا و جوارح مانند چشم، گوش، زبان در همه لحظه ها مي شود.

وي ديانت را ويژگي دوم لازم براي خوشبختي دانست و گفت: يک فردي که مي خواهد لذت خوشبختي را با تمام وجود حس کند بايد در درجه نخست به حلال و حرام خدا به عنوان يک حکم الهي احترام بگذارد و سپس تکاليفي که از سوي پروردگار براي يک مومن تعيين شده را با خلوص و يقين انجام دهد.

حجت الاسلام غزالي،استقامت داشتن را مشخصه ديگر در مسير خوشبختي قلمداد و عنوان کرد: صبور بودن علاوه بر نشانه ايمان بودن، زمينه ساز بهبود کيفيت زندگي هاي فردي و اجتماعي است که خوشبختي را به همراه مي آورد.

اين كارشناس مذهبي در عرصه بين الملل، با تأکيد بر حسن خلق به عنوان کليد سعادت مندي فرد و جامعه، به رواياتي در مورد سرنوشت عبرت آميز افرادي بداخلاق اشاره کرد.

در ادامه اين مجري برنامه هاي جذاب ديني حوزه کودک و نوجوان در 13 کشور دنيا، به اجراي مسابقه اي قرآني با استفاده از خردسالان و نونهالان پرداخت و آموزه هاي ديني و درس هاي کلام وحي را در فضايي شاد و سرگرم کننده ارائه کرد.

شایان ذكر است، اجراي موسيقي ارزشي با موضوع مدافعان حرم، تواشيح توسط گروه ياسين از مسجدالقرآن پايگاه بسيج حضرت مسلم بن عقيل(ع) و نمايش طنز از ديگر بخش هاي اين ويژه برنامه بود، ويژه برنامه ترنم رمضان در سه شب از ماه مبارک رمضان در پارک هاي سطح شهرستان كاشان به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان برگزار مي شود که پارک لاله در شب 18 خرداد ماه ميزبان بعدي اين آيين ويژه است./1307/۲۰۴/ب2

ارسال نظرات