۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۰۲۵۱۴

مراسم معارفه امام جمعه جدید تبریز برگزار شد

مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.
اسماعیل جبارزاده آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در شورای اداری استان که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و همچنین نماینده جدید ولی فقیه در استان همراه بود، اظهار داشت: مردم آذربایجان در طول تاریخ مدافع حریم اسلام، تشیع و کشورر بوده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که آذربایجان در دفاع از ارزش های دینی و انقلاب اسلامی شهره است، خاطرنشان کرد: خوشحالیم در چنین ایامی میزبان بزرگوارانی از بیت رهبری و همراهان ایشان هستیم و از محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی کمال تشکر را داریم که امام جمعه‌ای را برای استان تعیین کردند که عطر رزمندگان دفاع مقدس را می‌دهد.

جبارزاده خطاب به رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: سلام مخصوص مردم ولایتمدار استان آذربایجان‌شرقی را به ایشان برسانید و بفرمایید که ما یاد 5 مرداد سفر معظم له به تبریز را فراموش نکردیم و بنده به نمایندگی از مردم آذربایجان از ایشان دعوت می‌کنیم که همزمان با چهلمین سالگرد قیام 29 بهمن تبریز بار دیگر به دیار خود سفر کنند.

وی با بیان این‌که جو وحدت، صمیمت و همدلی میان آحاد مردم و مسؤولان آذربایجان‌شرقی برقرار است، افزود: هدف از برگزاری این نشست تشکر و قدردانی از تلاش‌های 22 ساله آیت الله مجتهدشبستری و آرزوی سلامتی برای ایشان است، همچنین معارفه آیت الله آل هاشم  به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان شرقی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پرشور و آگاهانه مردم آذربایجان شرقی در انتخابات 29 اردیبهشت، اظهار داشت: مردم استان با تبعیت از پیام رهبر انقلاب پای صندوق های رای حاضر شدند که در نهایت بیش از 70 درصد واجدان شرایط در انتخابات حضور یافتند.

جبارزاده با اشاره به وضعیت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاکم بر استان گفت: 1584 واحد تولیدی در استان تامین مالی شده که 562 واحد آن از طریق سیستم بانکی بوده است، ضمن این‎‌که مشکل مالی 59 واحد تولیدی نیز حل شده و 332 کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است.

وی با بیان این‌که رفع آسیب های اجتماعی یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر انقلاب است، افزود: در استانی که ده ها هزار نفر مبتلا به مشکلاتی همچون اعتیاد بودند، امروز با افتخار اعلام می کنیم که این مشکل تا حد زیادی حل شده و آذربایجان شرقی اکنون استانی بدون معتاد متجاهر و بدون گدا محسوب می شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تمام همت مسؤولان استان تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، اظهار داشت: با همت دستگاه قضایی استان و همچنین فعالان بخش خصوصی در راستای در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام‌های اساسی برداشته است./935/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات