۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۰۲۵۳۱
آیت الله طبرسی:

اصول و مبانی قرآنی، کشور را در برابر دشمنان سربلند می کند

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که همه روابط سیاسی و اجتماعی ما در داخل و خارج باید مبنای قرآنی داشته باشد، گفت: اصول و مبانی قرآنی کشور را همواره در برابر دشمنان انقلاب سربلند خواهد کرد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان، کسب تقوای الهی را یکی از بزرگترین اثرات روزه داری برشمرد و گفت: روزه داری سبب دور شدن انسان از وسوسه های شیطانی می شود.

وی با بیان این که یکی از آثار روزه داری تمرین صبر و شکیبایی است، افزود: نباید لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان را به راحتی از دست بدهیم بلکه باید از همه این لحظات در جهت تکامل معنوی بهره گیریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه اصلاح اعمال و رفتارهای گذشته است، خاطرنشان کرد: سعی کنیم در این لحظه های ارزشمند معنوی اعمال ناشایست گذشته خود را اصلاح کنیم.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که دعا در شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان از ارزش معنوی بالایی برخوردار است، افزود: دعا کردن زمینه ساز صیقل روح انسان از گناه و کژی ها را فراهم می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان بهار قرآن است بر ضرورت انس بیشتر با مفاهیم قرآنی در این ماه ارزشمند تأکید کرد و گفت: مأنوس شدن با کلام الهی به حتم سعادت و تعالی حقیقی را برای هر فرد مؤمنی در پیش خواهد داشت.

امام جمعه ساری در ادامه با تأکید براین که انس با کلام الهی انسان را از هر گونه انحراف و تباهی مصون نگاه می دارند، تصریح کرد: جامعه اسلامی برای رستگاری نیازمند تقویت مبانی قرآنی در جامعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه امروز، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت ترویج فرهنگ غرب در جامعه به کار گرفتند امروز یکی از بهترین راه های خنثی کردن توطئه دشمنان ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه است.

امام جمعه ساری با بیان این که قرائت قرآن باید با عمل به دستورات آن همراه باشد، خاطرنشان کرد: عمل به کلام الهی جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق خواهد داد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ صحیح و اثرگذار دین است، تصریح کرد: روحانیت و مبلغان دینی در این ماه پرفیض باید در منابر و خطابه های خود در جهت مبانی دینی و اعتقادی مردم گام بردارند.

آیت الله طبرسی با بیان این که رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در انس با کلام الهی است، خاطرنشان کرد: قرآن مظهر هدایت برای همه انسان ها است که باید از این ظرفیت عظیم الهی بیشتر بهره گیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نسخه درمان بسیاری از دردهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در قرآن آمده است، تصریح کرد: قرآن کریم برای هدایت بشریت از سوی خداوند متعال بر پیامبر نازل شده است و برای دست یابی به این حقیقت باید به قرآن عمل کنیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی مشکلات جامعه بشری را دو چندان خواهد کرد، گفت: متأسفانه علیرغم ارزش های دینی و معنوی بالای  کلام الهی به ارزش های ناشی از کلام الهی در جامعه به خوبی توجه نشده است.

وی در ادامه با تأکید براین که عمل به قرآن باید به طور جدی در همه برنامه های فردی و اجتماعی ما مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید در همه امور کلام خدا و حق را بشنویم و بر آن اساس برنامه ریزی و عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز یکی از ضرورت های جامعه دینی این است که همه ما باید به خویشتن خود بازگردیم و مبانی دینی و اعتقادی را در همه بخش های جامعه نهادینه کنیم، گفت: جامعه اسلامی بدون گسترش این مبانی ارزشی نمی تواند در برابر توطئه های دشمنان مقاومت کند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که اسلام ناب باید در همه بخش های جامعه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: یکی از تلاش های دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی کمرنگ کردن ارزش های اصیل دینی و اعتقادی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز جامعه ما با معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی بسیاری دست و پنجه نرم می کند، گفت: بهترین راه حل برای رفع این معضلات ترویج اصول و مبانی قرآنی در جامعه است.

وی با تأکید بر این که همه روابط سیاسی و اجتماعی ما در داخل و خارج باید مبنای قرآنی داشته باشد، تصریح کرد: اصول و مبانی قرآنی هیچ گاه برای جامعه و نظام دینی ذلت و خواری نخواهد آورد بلکه کشورمان را همواره در برابر دشمنان انقلاب سربلند خواهد کرد.

آیت الله طبرسی، کمک به نیازمندان و دستگیری از فقرا را از اعمال پسندیده در ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: باید در ماه رمضان به فکر نیازمندان و مستمندان باشیم و برای رفع مشکلات آنان توجه و تلاش کنیم./۹۵۰/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات