۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۰۲۵۵۵
امام جمعه بیرجند:

نگذاریم دیگران برای کشور تصمیم گیری کنند

امام جمعه بیرجند گفت: به جای سند ۲۰۳۰ خودمان برای مسائل فرهنگی خود برنامه ریزی کنیم و نگذاریم دیگران برای این کشور تصمیم گیری کنند و برای دنیا اندیشه فرهنگی داشته باشیم.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه، اظهار داشت: اخلاق به معنای الگوبرداری از وجود مقدس پیامبراکرم(ص) است، ولی خدا در این ماه اسوه و الگوی تمام انسان هاست.

وی با بیان اینکه ولایت آخرین مرحله کمال است، گفت:‌ نظام ولایت فقیه برای این است که ما به درجه رفیع ولایت که همان ولایت امام زمان (عج) است برسیم.

امام جمعه بیرجند به سالروز رحلت امام راحل و زندانی شدن امام راحل به دست رژیم ستمشاهی و قیام 15 خرداد در سال 42 اشاره کرد و افزود: قیام 15 خرداد منبعی برای انقلاب اسلامی شد که سینه به سینه تمام مستکبران ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی خاطرنشان کرد: امام راحل به مردم، هدف و راه خود ایمان داشت و در نهایت توانست انقلاب اسلامی را پدید بیاورد.

وی با اشاره به سند 2030، گفت:  سازمان مللی که تحت اشراف استکبار است برای 13 سال آینده کشور یعنی تا سال 2030 برنامه ریزی کرده اند و آن ها می گویند کشورها در این سال در کجا قرار داشته باشند.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: به جای سند ۲۰۳۰ خودمان برای مسائل فرهنگی خود برنامه ریزی کنیم و نگذاریم دیگران برای این کشور تصمیم گیری کنند و برای دنیا اندیشه فرهنگی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی ادامه داد: واقعیت این است که در کشور عده ای محروم هستند و مسؤولان نباید خود را به خواب بزنند و به این اقشار کمک کنند.

وی به حج تمتع 96 اشاره کرد و گفت: حج تمتع یکی از پایه های بزرگ دین است و نباید حج تعطیل شود، نباید مردم و حجاج ایرانی بترسند بلکه باید ایستادگی و دشمنان را از سرزمین بیت الحرام بیرون کنند./880/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات