۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۰۲۵۶۱
امام جمعه تبریز:

پروژه‌های فرهنگی آیت الله شبستری را ادامه خواهم داد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: پروژه‌های فرهنگی آغاز شده در دوران آیت الله شبستری را به اتمام خواهیم رساند و خود ایشان را برای افتتاح دعوت خواهیم کرد.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تشکر از محبت بی‌دریغ مردم در مراسم استقبال اظهار داشت: این لطف بی شائبه مسؤولیت بنده را سنگین‌تر می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که تمام تلاش خود را برای مردم آذربایجان خواهم داشت، خاطرنشان کرد: آیت‌الله مجتهد شبستری ۲۲ سال در خدمت مردم بوده‌ و مردم آذربایجان هیچ‌گاه دلسوزی‌های نماینده سابق ولی فقیه در استان را فراموش نخواهند کرد، خدمات و آثار ماندگار آن عالم وارسته برای همیشه به یادگار مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ساخت مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز را یکی از اقدامات بزرگ و ارزشمند آیت الله شبستری در دوران امامت جمعه تبریز دانست و گفت: ساخت کتابخانه‌ای با عظمت و غنی در جوار مصلای تبریز، سالن همایش هزار نفری، توسعه حوزه‌های علمیه و سایر خدمات ارزشمند از جمله اقدامات آیت الله شبستری بوده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که پروژه‌های فرهنگی آغاز شده در دوران آیت الله شبستری را به اتمام خواهیم رساند و خود ایشان را برای افتتاح دعوت خواهیم کرد، تصریح کرد: شبانه‌روز برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی که در حکم مسؤولیت بنده آمده است، اقدام خواهم کرد.

وی با بیان این‌که ادامه ‌‌دهنده راه ائمه جمعه‌ دلسوز تبریز خواهم بود، گفت: از روح شهدای محراب آذربایجان و سایر ائمه جمعه تبریز اجازه می‌خواهم تا در این جایگاه بایستم و از همه مردمی که طی روزهای گذشته ابراز لطف و محبت داشته‌اند می خواهم بنده را در این مسؤولیت جدید یاری کنند و بگویم که بیت امام جمعه به روی همه اقشار از هر سلیقه‌ای باز است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: عزت و استقلال کشور به برکت نهضت و مجاهدت رهبر کبیر انقلاب اسلامی بوده است، ساده‌زیستی، رهبری، مدیریت  و مردم‌داری امام خمینی(ره) باید تکرار شود تا نسل آینده بدانند که همه جهان علاقه‌مند رهبر انقلاب ایران بوده اند.

وی همچنین با اشاره به سالروز آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای با نظر مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: با رحلت امام خمینی(ره)، آغاز رهبری امام خامنه‌ای آغاز شد که دلاورانه برای انقلاب تلاش کرده و ترور هم شدند، همیشه در کنار مردم بوده و هدایت‌گر خوبی هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تهذیب نفس و تقرب به درگاه الهی دانست و اظهار داشت: رمضان ماه ضیافت خدا و فرصتی است که انسان می‌تواند به حساب خود رسیدگی کند.

وی مراقبت، کنترل، محاسبه مواخذه از نفس را شرط تعالی و تقرب به درگاه الهی دانست و گفت: فلسفه روزه‌داری تنها امساک از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه تهذیب نفس برای تقرب به درگاه حضرت حق است، روزه موجب تقویت عاطفه و اراده انسان می‌شود و این روحیه در جسم و روح انسان جاری است./935/۲۰۱/ب2

 

ارسال نظرات