۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۰۲۵۶۳
آیت الله صفایی بوشهری:

ایمان، تقوا و اخلاق مداری از مهمترین ویژگی های امام خمینی است

آیت الله صفایی بوشهری به ویژگی های امام خمینی(ره) اشاره کرد و ایمان، تقوا و اخلاق مداری را از مهمترین ویژگی های ایشان برشمرد.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه بوشهر با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: امام راحل در تاریخ اسلام و ایران جایگاه والایی دارد  و آموزه های اسلامی را که قرن ها فراموش شده بود را احیا کرد و ایران اسلامی را از زیر سلطه استبداد نجات داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: این شخصیت جامع و کم نظیر چنان جامعه جهانی را تحت تأثیر قرار داد که تمام معادلات جهانی را دگرگون کرد، جهانی که با اندیشه های مارکسیسم و لیبرالیسم تمام فضاهای فکری را تسخیر کرده بود را منهدم کرد و اندیشه اسلام ناب محمدی را ارائه داد، همان اسلامی که اهب بیت(ع) در پی تحقق آن بودند.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) ایرانی که نه استقلال و نه آزادی داشت و همانند یک مستعمر زیر چنگال آمریکا و انگلیس بود را از فضای استعماری بیرون آورد و به آن اسلامیت داد و ارزش های اسلامی را در آن زنده کرد.

آیت الله صفایی بوشهری به ویژگی های امام خمینی(ره) اشاره کرد و ایمان، تقوا و اخلاق مداری از مهمترین ویژگی های این امام دانست و اظهار داشت: امام راحل این سه ویژگی را به همه سفارش می کرد.

خطیب جمعه بوشهر اسلامی خواهی را از دیگر ویژگی های امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: امام تمام وجودش این بود که اسلام را در تمام جامعه محقق کند.

وی مبارزه جهادی و شجاعت را از دیگر نکات بارز امام عنوان کرد و گفت: وی در همان اوایل انقلاب با رژیم اشغالگر قدس برخورد کرد و فریاد زد آمریکا شیطان بزرگ است؛ شجاع بود و اتکا به خدا داشت.

خطیب جمعه بوشهر ایمان و توکل به خدا، اعتماد به مردم، مردم داری، قاطعیت در ارائه ولایت فقیه، ساده زیستی و مبارزه با تجمل گرایی را ازدیگر ویژگی های امام خمینی(ره) دانست و گفت: مهمترین سفارش امام حرکت مردم حول ولایت فقیه بود./833/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات