۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۰۲۵۷۸
امام جمعه خوی:

انقلاب اسلامی بعد از ۳۸ سال هنوز موجب نگرانی اسرائیل است

امام جمعه خوی گفت: نظام جمهوری اسلامی بعد از ۳۸ سال با همان اهداف و آرمانهای اولیه در حال پیشرفت و تکامـل است و تمامی حاکمان کشورهای ظالم و ستمگر جهان و رژیم های وابسته منطقه به ویژه اسرائیل غاصب را نگران ساخته است.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: افطاری دادن به روزه داران، توسعه در معاش خانواده، صدقه دادن بر نیازمندان، دعا و استغفار کردن، تلاوت کردن قرآن، زیاد نماز خواندن و در نهایت زیارت کردن امام حسین(ع) از اعمال مستحبی مورد تأکید ائمه معصومین در ماه مبارک رمضان است.

وی با تسلیت سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب و تبریک انتخاب مقام معظم رهبری به جای ایشان به عوامل تداوم و استمرار انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: نوعا انقلابهای جهان با مرور زمان با شکست مواجه شده و یا استحاله پیدا می کنند اما  38 سال است که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با همان اهداف و آرمانهای اولیه در حال پیشرفت و تکامـل است و تمامی حاکمان کشورهای ظالم و ستمگر جهان و رژیم های وابسته منطقه به ویژه اسرائیل غاصب را نگران ساخته است.

خطیب جمعه خوی تکیه کردن انقلاب بر اسلام ناب محمدی، زعامت و رهبری ولی فقیه بر انقلاب و نظام اسلامی، دستاوردهای بزرگ داخلی، منطقه ای و بین المللی انقلاب اسلامی، وحدت اسلامی و یکپارچگی اقشار مردم در دفاع از انقلاب، تکلیف شرعی و دینی دانستن حضور در صحنه های انقلاب اسلامی، اعتماد مردم به ارکان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و حمایت مستمر مراجع تقلید و روحانیت از انقلاب و نظام اسلامی را از ریشه ها و علل استمرار انقلاب اسلامی ایران دانست.

مسؤول حوزه های علمیه خوی با تسلیت سالگرد رحلت جانگداز حضرت خدیجه(س)، گفت: وجود حضرت خدیجه برای پیامبر(ص) به قدری عزیز بود که رحلت ایشان را مصیبتی عظیم دانسته و سال رحلت دو حامی خویش حضرت خدیجه و حضرت ابوطالب را عام الحزن یعنی سال اندوه نام نهادند.

ریشه ها و برکات قیام 15 خرداد 42

حجت الاسلام شکوری با تسلیت سالگرد قیام 15 خرداد سال 42 با اشاره به علل و ریشه های این قیام اظهار داشت مـخالفت روحـانیت و مردم ایران با رژیم های سلطنتی ریشه اعتقادی داشت و حاکمان را غاصب می دانستند که با باز شدن پای استعمارگران غربی و اروپایی به ایران و سایر کشورهای اسلامی به ویژه عراق مبارزات روحانیت و مردم شیعه سرعت بیشتری پیدا کرد.

امام جمعه خوی افزود: قیام 15 خرداد سال 42 به دنبال جریان لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی، جریان همه پرسی ششم بهمن، حادثه خونین مدرسه فیضیه 41 و دستگیری رهبر کبیر انقلاب اسلامی در واقع ادامه و استمرار قیامهای تنباکو و انقلاب مشروطه ملت ایران علیه استبداد و استعمار غربی بوده که می خواستند در ایران دین زدایی بکنند.

وی آشکار شدن ماهیت ضد دینی رژیم شاه، افشاء شدن توطئه های غرب علیه ملت ایران، بالا رفتن رشد سیاسی مردم ایران، شکل گیری گروه ها و سازمان های اسلامی، مشخص شدن چهره واقعی ملی گرایان، فروپاشی تز انگلیسی جدایی دین از سیاست، در اختیار امام و روحانیت قرار گرفتن مبارزات، شکل گیری اندیشه براندازی رژیم شاه و افشا شدن خطر صهیونیسم بین الملل و فراهم شدن زمینه های انقلاب اسلامی ایران را از آثار و برکات قیام 15 خرداد برشمرد./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات