۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۰۲۵۸۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام مطرح کرد؛

راه علمی و عملی امام خمینی تنها سد در برابر توطئه های دشمن

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشمن برای نفوذ در کشور برنامه دارد، گفت: باید ادامه‌ دهنده راه امام خمینی(ره) باشیم تا ریشه استکبار کنده‌ و پرچم عدل در جهان‌ برافراشته شود‌.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به آیه 122 سوره توبه، اظهار کرد: جامعه اسلامی باید مدام مراقب فتنه ‌ها باشد و در برابر دشمن بایستد و اجازه‌ ندهد دشمن در جامعه اسلامی نفوذ کند‌.

وی جنگ نرم را یکی از راه های نفوذ دشمن بیان کرد و گفت: در حال‌ حاضر دشمن فضاهای فرهنگی را مسموم کرده و جامعه را با در دام انداختن‌ فتنه و ایجاد انواع شبهات از محتوای دینی تهی‌ کرده است‌.

امام‌ جمعه شهرکرد با اشاره به سخنان‌ خداوند در قرآن کریم، بیان کرد: خداوند‌ می ‌فرماید برای جلوگیری از فتنه‌ و نقشه‌ های دشمن باید علاوه‌ب ر اینکه‌ عده‌ای در میدان جنگ حضور پیدا می ‌کنند برخی نیز به کارهای علمی و برخی دیگر مسؤول نظم و امنیت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: عالمان باید در میان مردم بیایید و مردم را از فتنه‌ هایی که جامعه اسلامی را تهدید می ‌کند آگاه‌ سازند تا مبادا مردم در دام دشمن و نقشه‌ های شوم آنها گرفتار شوند.

وی با بیان اینکه انسان باید همیشه سر سفره امامت و ولایت باشد، گفت: امامت و ولایت باید برای همیشه با فقاهت ادامه پیدا کند و راه امامت نباید بسته شود؛ سرسفره‌ امامت باشید تا رستگار شوید.

امام‌ جمعه شهرکرد با بیان اینکه جامعه نیاز به عالمانی‌ دارد که رابط بین حجت خدا و مردم باشند، تصریح‌ کرد: عالمان و فقیهان دین باید جامعه را از شر طاغوت و استکبار رهایی‌ دهند‌.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به دغدغه اهل تقوا، ادامه داد: میزان ماندگاری دین و سبک زندگی دینی یکی از مهم‌ترین‌ دغدغه ‌های اهل تقوا است، اهل تقوا علم و دانش، سیاست، درآمد، کار و بازار و اقتصادشان‌ براساس دین است و اگر جایی‌ کارشان با دین هم‌ خوانی نداشت، جلوی آن می ‌ایستند.

وی در ادامه با اشاره به 13 خرداد سال 42 و سخنرانی امام خمینی(ره) در مدرسه‌ فیضیه قم، ابراز کرد: در آن سال امام علیه شاه و دستگاه حاکم سخنرانی و امر به معروف‌ و نهی از منکر کرد و سرآغاز انقلاب و نهضت 15 خرداد شد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه امروز آثار و برکات آن سخنرانی نه تنها در ایران بلکه در جهان تحولی‌ عظیم ایجاد کرده است، افزود: باید ادامه‌ دهنده راه امام خمینی(ره) باشیم تا ریشه استکبار کنده‌ و پرچم عدل در جهان‌ برافراشته شود‌.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به ویژگی‌ های امام خمینی‌(ره)، خاطرنشان کرد: امام به معنای واقعی کلمه پایبند علمی و عملی به اسلام ناب بود و به توانمندی ‌های داخلی مردم باور داشت و معتقد بود که مردم تا آخر پای دین می ‌ایستند اما امرور‌ خیلی ‌ها این را باور ندارند‌ و به بیگانه روی آوردند و این به دلیل ضعف این باورها‌ست‌.

وی با بیان اینکه امام یک چهره تمام عیار و مقاوم در برابر استکبار بود و با اعتقاد کامل گفت که آمریکا نمی ‌تواند هیچ‌ غلطی بکند و امروز می‌ بینیم‌ که آمریکا روز به روز ضعیف‌تر می‌ شود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در عین حال که در برابر استکبار ایستاد اما تعامل جهانی را نیز باور داشت اما نه به هر قیمتی که بخواهد از ارزشها کوتاه‌ بیاید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امام به زندگی براساس عدالت اعتقاد داشت، ادامه داد: امام وحدت درونی و در یک مسیر حرکت کردن و همه با ولایت‌ فقیه‌ بودن را رمز بقاء انقلاب‌ می‌ دانست و تأکید فروان بر ساده زیستی داشتند و از تبعیض پرهیز می ‌کردند اما امروز تبعیض وجود دارد آن هم به دلیل بد عمل کردن و سوء تدبیرهای‌ برخی ها که کاملا در تضاد با راه و روش امام است‌.

وی گفت: امام تا آخر زندگیشان‌ روحیه انقلابی داشتند و به صورت حیرت ‌آوری در مقابل دشمن‌ ایستادگی کرد و تعصب و غیرت دینی فوق ‌العاده‌ای در برابر صیانت از انقلاب داشتند‌.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دشمن برای نفوذ در کشور برنامه دارد، تصریح‌ کرد: تحلیلگران آمریکایی می ‌گویند واشنگتون‌ باید برای ترویج‌ همجنس‌گرایی در ایران، از افراد لا‌ابالی‌ حمایت‌ کند و با فشار تحریم‌ها کاری‌ کند که همجنس ‌گرایی در کشور آزاد شود؛ دشمن قصد دارد آنقدر با فکر مردم بازی کند تا در برابر این فسادها‌ کوتاه‌ بیایند‌.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه متأسفانه بعد از انتخابات شاهد راه ‌اندازی چهارشنبه سفید بودیم، در برخی مناطق کشور حجاب ‌ها برداشته شد و کار به جایی رسید که زنان بی ‌حجاب به بانوان محجبه گل اهدا کردند، افزود: مردم باید آگاه باشند و مراقب، اما جای نگرانی نیست چرا که اگر سند 2030 روی کار می ‌آید بلافاصله افشاگری شده و جلوی آن گرفته می‌شود، همین‌طور در جاهای دیگر نیز افشاگری صورت می ‌گیرد./9457/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات