۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۵۰۲۵۹۹
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

مؤمنان از فرصت میهمانی ماه خدا غافل نشوند

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: افرادی که رمضان شناس هستند از لحظه لحظه این ماه نهایت استفاده را می کنند و از ثانیه های میهمانی خدا غافل نمی شوند.
حجت الاسلام دیرباز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز جمعه شب در مراسم جمع خوانی جزء هفتم قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان براساس آیات  و روایات، اظهار کرد: افرادی که رمضان شناس هستند از لحظه لحظه این ماه نهایت استفاده را می کنند و از ثانیه های میهمانی خدا غافل نمی شوند.

وی گفت: در این ماه حتی اگر فردی از لحاظ بندگی در کمترین رتبه قرار داشته باشند، چون میهمانی خداوند است طبق فرموده پروردگار «هر آنچه را که بخواهند برآورده می شود».

نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید خواسته ها از روی هوی و هوس باشد، خاطرنشان کرد: باید از فرصت میهمانی ماه خدا استفاده کرده و هر آنچه را که احتیاج داریم از خداوند طلب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تصریح کرد: اگر خواسته ها از روی چشم و هم چشمی باشد شاید مورد توجه خداوند  قرار نگیرد اما در عین حال هر خواسته، دعا و نیازی که از خداوند بخواهیم بی جواب نخواهد ماند و ممکن است خداوند به جای آن خواسته، حاجت دیگری از ما را اجابت کند.

وی گفت: احتیاجات و نیازهای خود را چه برای دنیا، چه آخرت و چه برای دیگران به صورت صادقانه با خداوند مطرح کنیم و یقین بدانیم که خداوند در این ماه با رویکرد و عطوفت بیشتری مرحمت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه قم در ادامه با قدردانی از برگزار کنندگان مراسم جمع خوانی قرآن کریم به ویژه رسانه ملی، تصریح کرد: امام خمینی(ره) که در آستانه رحلت جانگذار این بزرگمرد قرار داریم در ماه مبارک رمضان با تأسی از امام رضا (ع) ۱۰ بار قرآن را ختم می کردند.

وی بر لزوم انس بیشتر با قرآن در ماه مبارک رمضان تأکید و ابراز امیدواری کرد در ماه مبارک رمضان توفیق ختم بیش از یک بار قرآن کریم را داشته باشیم.

مراسم جمع خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان هر روز عصر با تلاوت یک جزء قرآن کریم از سوی قاریان بین المللی و ممتاز آذربایجان غربی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

مراسم جمع خوانی قرآن کریم ارومیه به همت مؤسسه علوم قرآنی یاسین برگزار و به صورت مستقیم و زنده از سیمای مرکز آذربایجان غربی پخش می شود./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات