۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۵۰۲۶۱۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقید، ادب و تواضع دینی باید در رفتار مسلمانان مشخص باشد

آیت الله سلیمانی نوع سبک زندگی را وابسته به شعور، شئون و نگرش انسان‌ها دانست و گفت: باید تلاش کرد در سبک زندگی اسلامی به حداکثر رسید؛ یعنی تقید، التزام، ادب و تواضع دینی دررفتار ما مشخص باشد.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شب گذشته در هشتمین جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد حضرت خدیجه کبری(س) برگزار شد با اشاره به معنای واژه سَبک، گفت: سبک در لغت عرب به معنای قالب‌گیری طلا و نقره است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: واژه سبک در اصطلاح به معنای نوع، روش، شیوه، عادت و رسم است؛ واژه زندگی نیز به معنای حیات است.

وی افزود: سبک زندگی شامل خوراک، پوشاک، شغل، خواب، همسر و فرزند است که هر کس نوع خاصی را می‌پسندد.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه ما باید سبک زندگی خود را در چارچوب دین وارد کنیم، بیان کرد: همانطور که در ماه رمضان سبک زندگی ما مسلمانان روزه داری است باید از غیبت، دروغ و تهمت نیز دوری کنیم.

وی اضافه کرد: سبک زندگی اسلامی در افراد یکنواخت نبوده و متفاوت است؛ افرادی هستند که عفت آنان کامل است و ذره‌ای از بدن آنان دیده نمی‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نوع سبک زندگی را وابسته به شعور، شئون و نگرش انسان‌ها دانست و اظهار داشت: باید تلاش کرد در سبک زندگی اسلامی به حداکثر رسید؛ یعنی تقید، التزام، ادب و تواضع دینی در رفتار ما مشخص باشد./831/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات