۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱
کد خبر: ۵۰۲۶۱۲
حجت الاسلام مرادی:

نخبگان برای سبک زندگی جامعه چاره اندیشی کنند

کارشناس دینی رسانه ملی با تأکید بر اصلاح سبک زندگی فعلی جامعه گفت: عقلا و نخبگان باید فکر کنند که چگونه باید زندگی کرد.
حجت الاسلام مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی استاد حوزه و دانشگاه سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با تأکید بر اصلاح سبک زندگی فعلی جامعه گفت: عقلاو نخبگان باید فکر کنند که چگونه باید زندگی کرد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان باید مشخص باشد که مدارس، ادارت و کارها باید از چه ساعتی آغاز شود، چه کسی گفته که حتما باید کارها از 8 صبح آغاز شود، در هندوستان در تمام ایام سال کارها از سال 11 آغاز می شود.

کارشناس دینی و مذهبی رسانه ملی با بیان این که در کشور اسلامی جلوه های ماه رمضان و محرم  باید مشخص باشد، اظهار داشت: بسیاری از برنامه های تماشایی برای مردم و خیلی از اتفاقات در ساعت های آخر شب برگزار می شود حال مردم چه زمانی باید برای عبادت بیدار شوند.

وی ادامه داد: در کشور اسلامی چند مسجد برای اقامه نماز صبح باز است؟ هنوز صدای اذان شنیده نمی شود، عقلا و نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید درباره سبک زندگی فکری جدی کنند، شاید مخاطبان بگویند که گویندگان مذهبی برای اثبات روشنفکری خود درباره پخش اذان ایراداتی گرفتند و سلیقه ای را تغییر دادند که مردم با آن مشکلی ندارند.

حجت الاسلام مرادی ابراز داشت: احترام گذاشتن به دین خود و دیگران را خیلی بلد نیستیم، سبک زندگی داریم که تولید عذاب وجدان و احساس گناه می شود، اگر این روند اصلاح نشود به جای موعظه، سرزنش می شنویم.

وی عنوان کرد: باید فکری شود تا انسان بتواند به دین و عبادت خود برسد، باید برنامه ریزی کرد تا مردم با یکدیگر ارتباط بیشتری داشته باشند، ما به دوستی ها نیازمند هستیم و متأسفانه هر چه جلوتر می رویم فاصله ها بیشتر می شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برگزاری سفره های افطار و دور هم بودن ها ضرورت است و باید باشد، رهبر معظم انقلاب بسیار بر برگزاری سفره های افطاری ساده تأکید دارند، اگر قدر یکدیگر را بدانیم، کنار هم باشیم و توجه کنیم که دیدن یکدیگر مهم است بهترین اثرها را خواهد داشت، سلامت روانی را تأمین و آرامش را زیاد می کند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات