۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۰۲۶۷۱
عضو کمیسیون بهداشت مجلس؛

بیماران اعصاب و روان در طرح تحول سلامت فراموش شده اند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از نبود سیاست های لازم برای حمایت از بیماران اعصاب و روان در طرح تحول سلامت انتقاد کرد.
بیماران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، همایون هاشمی درباره ضرورت توجه به بهداشت سلامت روان، گفت: رسیدگی به این موضوع و توسعه سلامت روان از موضوعاتی است که باید در اولویت قرار گیرد زیرا امروزه اضطراب ها و نگرانی های زیادی دامن گیر افراد شده که می تواند زمینه ساز مشکلات اعصاب و روان باشد.

وی ادامه داد: شرایط ایران نسبت به سایر کشورها در زمینه افسردگی ها نگران کننده است و باید تمهیدات ویژه ای در این راستا اتخاذ شود این درحالی است که امروزه مشکلات اقتصادی و بیکاری نیز دامن گیر بخش عمده ای از جامعه شده است.

هاشمی تصریح کرد: سلامت روان باید در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد و باید سازمان های تخصصی در این حوزه مانند سازمان بهزیستی و مجموعه های روانشناسی وارد عمل شوند و آموزش خانواده ها در سطوح مختلف را مدنظر قرار دهند.

وی یادآور شد: انجام مشاوره های مختلف برای بهبود وضعیت اعصاب و روان ضروری است و حتی می تواند در حوزه پیشگیری نیز موثر باشد در برنامه ششم توسعه نیز پیش بینی هایی شد تا از این بیماران حمایت شود و اعتباراتی نیز برای آن در نظر گرفته شد.

هاشمی تصریح کرد: مشکلات روانی و اجتماعی در پی عدم توجه به مشکلات اعصاب و روان است و می تواند مانع توسعه کشور شود این درحالی است که در طرح تحول سلامت به شدت کمبود این جایگاه احساس می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: در طرح تحول سلامت حوزه بهداشت روان از موضوعاتی است که وزارت بهداشت در دولت بعد باید با جدیت آن را پیگیری کند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات