۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۰۲۶۹۴

چند خبر کوتاه از استان ایلام

برگزاری مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره)، اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم رحلت امام(ره) در ایلام و امام خمینی(ره) احیاگر اسلامی ناب در جهان عناوین چند خبر کوتاه از استان ایلام است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) مراسم گرامیداشتی در ایلام برگزار می شود.

این مراسم از ساعت 19 عصر امروز(شنبه) در محل مسجد صاحب الزمان(عج) شهر ایلام و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

سخنران این مراسم حسین مظفر، معاون نظارت مجلس شورای اسلامی است.

همچنین ساعت 10 صح امروز(شنبه) نیز مراسم غبار روبی مزار شهدای گمنام و تجدید بیعت با آرمان های امام و شهدا در محل یادمان شهدای گمنام واقع در بهشت رضای ایلام برگزار خواهد شد.

محدودیت‌های ترافیکی مراسم رحلت امام (ره) در ایلام اعلام شد

محسن ناصری، رییس راهنمایی و رانندگی پلیس اسنان ایلام، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی طی امروز و فردا تمهیدات ترافیکی ویژه مراسم‌های عزاداری را در سطح استان و به ویژه مرکز استان اجرا خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری دو مراسم در مسجد صاحب الزمان (عج) و مسجد اهل البیت (ع) گفت: طی امروز و فردا در مسیرهای منتهی به این دو محل محدودیت ترافیکی اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران ادامه داد: از ساعت ۱۹ امروز خیابان صاحب الزمان (عج) شهر ایلام تا پایان مراسم محدودیت ترافیکی خواهند داشت و از ساعت ۱۹ فردا یکشنبه ۱۴ خردادماه در خیابان خرمشهر منتهی به مسجد اهل بیت نیز محدودیت ترافیکی اجرا می‌شود.

امام خمینی(ره) احیاگر اسلامی ناب در جهان بود

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، صبح امروز در این مراسم، اظهار کرد: امام راحل در عصری که شرق و غرب تفکری دیگر داشتند، انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد.

وی بابیان اینکه شرق و غرب فکر می‌کردن د که دین‌داری از جوامع بشری رخت بربسته و می‌توانند بساط ظلم و جور خود را گسترش دهند، افزود: امام راحل از همان ابتدا، قیام خود را بر مبنای مبارزه برعلیه استکبار و طاغوت را آغاز کرد و قیام 15 خرداد سال 42 یکی از رویدادهای تأثیرگذار درروند پیروزی انقلاب اسلامی بوده و امام راحل بعد از 15 سال مبارزه با ظلم و رژیم ستم‌شاهی با حضور مردم درصحنه نظام انقلاب اسلامی را پایه‌ریزی کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام یادآور شد: بعد از پیروی انقلاب اسلامی همه بحران‌هایی که انقلاب را تهدید می‌کرد، امام راحل عالمانه و با تدابیر دوراندیشانه مدیریت کردند و با رحلت جان‌گداز امام (ره) همه عالم اسلامی را در بهت و غم قرار گرفتند چراکه امام راحل (ره) احیاکننده اسلام ناب در جهان بود.

رستمیان تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی و جانشین خلف امام راحل بعد از رحلت بنیان‌گذار انقلاب، در طول این دوران راه خود را در همان مسیری که امام راحل طراحی کرده بود، ادامه داد، شهدای ما در دوران دفاع مقدس از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و امروز نیز در عرصه دفاع از حریم ولایت و اهل‌بیت (ع) به‌عنوان مدافع حرم انجام‌وظیفه می‌کنند.

وی در پایان با تأکید بر نشر ارزش‌ها اسلامی و آرمان‌های امام راحل و شهدا در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: امام راحل، انقلابی بنا نهادند که در جهان بی‌نظیر بود و امروز دنیا را تحت تأثیر قرار داده است که امید است بتوانیم همان راه و مسیر امام راحل را ادامه دهیم.

گفتنی است در این مراسم با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب ادای احترام و با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق گردید./۸۷۹/۲۰۴/ب2

ارسال نظرات