۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۰۲۷۲۸
آیت الله هادوی تهرانی مطرح کرد؛

فرهنگ تنبلی تهدید کننده شوکت اسلام

استاد حوزه علمیه با بیان این که اسلام دین کار و تلاش است، گفت: ساده زیستی مسؤولان و توسعه و رفاه مردم و محرومان از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایران بود و باید فرهنگ تنبلی از جامعه حذف شود.
هادوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، استاد حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در درس تفسیر سوره اسراء که در مسجد مدرسه گلپایگانی قم برگزار شد، اظهار داشت: بنی‌اسرائیل در زمین دو بار افساد کردند و هر بار خداوند می‌فرماید ما بندگانی که خشونت داشتند را برانگیختیم تا آن‌ها را سرکوب کنند.

وی با بیان این که قران کتاب تاریخ نیست و هدف از بیان تاریخ بیان سنت‌های الهی است، افزود: قوانین الهی که در دوره‌های گذشته مصداق پیدا کرده است در هر زمانی که موضوع این قوانین تحقق پیدا کند تکرار خواهد شد و هر زمانی که قومی افساد کنند آن‌ها هم به سرنوشت بنی‌اسرائیل مبتلا خواهند شد.

آیت‌الله هادوی تهرانی با اشاره به این قانون کلی خداوند که نتیجه رفتار انسان‌ها به خود انسان باز می‌گردد، اظهار داشت: مشکل بنی‌اسرائیل این بود که نعمت برای آن‌ها می‌آمد و آن‌ها شکرگزاری نمی‌کردند؛ ما گمان می‌کنیم بزرگ‌ترین نعمت خداوند سلامتی است در حالی که هدایت از سلامتی نعمت بسیار بزرگ‌تری است زیرا دنیا هر چقدر که باشد کوتاه است ولی آخرت ابدی است.

هدایت بزرگ‌ترین نعمت خداوند است

وی بزرگ‌ترین نعمت خدا را هدایت دانست و گفت: برخی از ما به خاطر این که هدایت را مجانی به دست آورده‌ایم قدرش را نمی‌دانیم و اهمیت دینی که از تحریف مصون مانده و با تفسیر اهل‌بیت(ع) و بدون تلاش خودمان به ما رسیده است را نمی‌دانیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز با چهره خشنی که داعش از اسلام معرفی کرده است افراد اندکی به اسلام رغبت پیدا می‌کنند، اظهار داشت: کسانی که با تحقیق فراوان به اسلام گرایش پیدا می‌کنند اعتراف می‌کند که گویی تولدی دوباره پیداکرده‌اند و ما باید برای این نعمت بزرگ که خدا به ما داده است خدا را شاکر باشیم.

فرهنگ تنبلی شوکت اسلام را از بین برده است

وی با بیان این که خداوند خود را وکیل انسان معرفی کرده است، گفت: معنای وکیل این است که انسان تمام کارهای خود را به خدا واگذار کند ولی این به آن معنا نیست که انسان هیچ کاری نکند و خدا همه چیز را برای انسان فراهم کند.

آیت‌الله هادوی تهرانی افزود: دین ما مسلمانان دین تلاش و کار است و باید نماد کار و تلاش باشیم ولی متأسفانه با ترویج تفسیرهای غلط از اسلام به وسیله دشمنان در بین کشورهای اسلامی فرهنگ تنبلی رواج پیدا کرده است و شوکت و قدرت اسلام را از بین برده است.

وی نعمت انقلاب اسلامی را از نعمت‌های بزرگ خداوند برای ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب فقط یک پوسته از دین وجود داشت و مردم دین خود را مخفی می‌کردند و وقتی انقلاب شد اسلام به صحنه آمد ولی ما خیلی زود یادمان رفت که چه بود و چه شد.

ساده زیستی مسؤولان از مهم‌ترین اهداف انقلاب بود

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ما انقلاب نکردیم که فقط افرادی که در قدرت هستند را جابجا کنیم بلکه به دنبال این بودیم که ارزش‌های اسلامی را در تمام ابعاد اجتماعی فرهنگی اقتصادی و سیاسی در کشور پیاده کنیم و مهم‌ترین اهداف این انقلاب ساده زیستی مسؤولان، توجه مسؤولان به محرومان و تلاش برای توسعه و رفاه محرومان بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما گرفتار غفلت شویم فساد در زمین بر ما تطبیق پیدا کند و ممکن است بر علیه ما هم اتفاقی که برای بنی‌اسرائیل افتاد بیفتد زیرا خداوند با هیچ قومی عهد نبسته است که هر کار دلشان می‌خواهد انجام دهند./843/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات