۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۰۲۷۶۱
رییس ستاد اقامه نماز قم مطرح کرد؛

تلاش برای جبران کمبود نمازخانه در جاده های کشور

رییس ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به اینکه در جاده ها با کمبود نمازخانه مواجه هستیم، گفت: پیگیری های لازم در این زمینه انجام شده است.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خامه‌یار، رییس ستاد اقامه نماز استان قم ظهر امروز در دیدار کمیته ارزیابی ستاد اقامه نماز استان قم با آیت‌الله سعیدی که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه در استان قم 68 مجموعه در زمینه اقامه نماز مورد ارزیابی قرار می گیرند، گفت:  ارزیابی ها نشان می دهد وضعیت اقامه نماز در سال های گذشته در نهادهای اجرایی مطلوب بوده است و در سال جاری نیز تلاش برای پیگیری جدی اقامه نماز به عنوان فریضه واجب در دستگاه های اجرایی و نهادهای مربوطه در سطح استان است.

وی با بیان اینکه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها برخورد جناحی نداشته‌ایم، افزود: ستاد اقامه نماز با وجود اینکه یک مجموعه اجرایی نیست اما همدلی مطلوبی داشته و در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر از استعدادهای مختلف استفاده می‌کند.

خامه‌یار تصریح کرد: استان قم ظرفیت‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است اما برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به این ظرفیت‌ها توجه لازم را ندارند در حالی که این مجموعه‌ها اضافه بر فعالیت داخلی می‌توانند از ظرفیت‌های خارج مجموعه خود نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در جاده ها و مسیرهای بین شهری با کمبود نمازخانه مواجه هستیم، گفت: هیچ فردی نمی‌تواند نسبت به اهمیت موضوع اقامه نماز بی‌توجه باشد به همین علت سال گذشته با استفاده از ظرفیت شهرداری در راستای رفع این مشکل اقداماتی را انجام داده‌ایم؛ در سال جاری نیز رایزنی های لازم برای ایجاد نماز خانه در جاده ها انجام شده است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی، مشاور فرهنگی استاندار قم نیز در این مراسم با بیان اینکه کمیته ارزیابی ستاد اقامه نماز وضعیت نماز در ادارات و دستگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، اظهار کرد: به صورت سه هفته متوالی این کمیته بررسی‌های لازم را بر اساس مستندات انجام و نتایج را ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اینکه وضعیت نماز در دستگاه‌ها مطلوب‌تر شده است، افزود: با وجود اینکه در مورد برخی بی‌توجی‌ها تذکرات لازم داده شده است تا هنگام نماز در ادارات جلسه‌ای نباشد اما به طور کلی دستگاه‌ها اقامه نماز را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده و تا کنون در سطح استان تغییرات مطلوبی انجام شده است.

مشاور فرهنگی استاندار قم یادآور شد: در جامعه اسلامی به ویژه شهر قم نباید هیچ بی‌نمازی وجود داشته‌ باشد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات