۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۰۲۷۹۸
استاد درس خارج حوزه علمیه:

هراس از ازدواج به دلیل مشکلات مادی پذیرفتنی نیست

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان با اشاره به آثار تکثیر نسل در جامعه، گفت: خداوند وعده ارتزاق افراد را داده است و زوج های جوان نباید نسبت به این مساله بیمناک باشند و باید با توکل و خداباوری در این زمینه ورود کنند.
قائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی استاد درس خارج حوزه علمیه همدان ظهر امروز در کتابخانه مدرسه آخوند همدان با اشاره به اهمیت توجه به سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: در سبک زندگی اسلامی به مساله ازدواج توجه فراوانی شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ هراس از ازدواج به دلیل مشکلات مادی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست چرا که همه امور در اراده خداوند است و اگر اراده خداوند نبود هیچ کس نمی توانست کسب روزی کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان با اشاره به آثار تکثیر نسل در جامعه ابراز داشت: خداوند وعده ارتزاق افراد را داده است و زوج های جوان نباید نسبت به این مساله بیمناک باشند و باید با توکل و خداباوری در این زمینه ورود کنند.

وی با اشاره به مساله اشتغال در جامعه گفت: ایجاد شغل یکی از اموری است که اجر و ثواب فروانی دارد و از عوامل مهم و موثر در رونق تولید و کسب و کار در جامعه استفاده از نیروهای کارآمد و مجرب است.

حجت الاسلام والمسلمین قائینی یادآور شد: عوامل معنوی نیز در تولید و کسب و کار دخیل هستند و صدقه در این زمینه یکی از عواملی است که تاثیر مستقیم دارد.

وی ازدواج را یکی از عوامل گشایش روزی انسان دانست و افزود: در روایات اسلامی از سوی معصومان آورده شده است که ازدواج و نکاح سبب افزایش رزق و روزی انسان می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان در پایان با تقسیم نعمات از سوی خداوند اشاره کرد و گفت: باید دانست که خداوند نعمت های خود را به صورت یکسان میان بندگان خود تقسیم نمی کند و هر کس که بی نیاز است لزوما مال خود را از راه غیر شرعی بدست نیاورده است./203/979/ب1

ارسال نظرات