۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۰۲۸۳۲
استاد حوزه و دانشگاه:

هیچ گناهکاری نباید از توبه به درگاه خداوند ناامید باشد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: هیچ گناهکاری نباید از توبه به درگاه خداوند ناامید باشد چرا که خداوند حتی به شیطان هم اجازه توبه داد.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر علوی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه امروز 13 خرداد در مراسم بزرگداشت ماه مبارک رمضان که در مسجد امیر برگزار شد، گفت: توبه واقعی پشیمانی و ندامت از گناه، عزم بر ترک آن و بازگشت به سوی خداوند است در حالی که شخص تصمیم بر جبران آن دارد.

وی با بیان اینکه خداوند توبه‌کنندگان را دوست دارد، عنوان کرد: امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند: به سوی خداوند بازگردید داخل در دایره محبت حضرت حق باشید، برای ورود به دایره محبت و معشوق خدا شدن باید توبه کرد.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی افزود: خداوند چنان رئوف و رحیم است که اگر گناهکار تصمیم جدی بر ترک گناه و بازگشت به سوی خدا را داشته باشد نه تنها او را می‌بخشد بلکه حاجت او را نیز روا می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: رسول‌الله(ص) فرمودند: به خدا سوگند خشنودی خداوند هنگام توبه بنده‌اش از او بیشتر است، چرا که خداوند بر دور شدن حتی یک نفر از جهنم خشنود می‌شود.

وی گفت: اگر شما خدا را به توبه کردن خوشحال کنید خداوند شما را به حاجت‌روا کردن خوشحال می‌کند، با توبه باب‌های رحمت خداوند باز می‌شود.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه تائب واقعی از خداوند طلب‌کار نیست بلکه خود را بدهکار و خجالت زده خداوند می‌داند، ابراز کرد: خداوند گناه توبه کنندگان را حتی اگر بزرگ باشد می‌بخشد، بنابراین توبه کننده نباید به بزرگی و کوچکی گناه خود نگاه کند بلکه باید به رحمت خداوند امیدوار باشد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: کسانی که گناه خود را بزرگ محسوب کرده و توبه نمی‌کنند در دایره شک و نافرمانی می‌افتند در حالی که خداوند حتی برای شیطان هم راه توبه قرار داده بود که اگر بر انسان «همان امیرمؤمنان امام علی(ع) سجده کند» او را ببخشد اما شیطان قبول نکرد.

وی بیان داشت: خداوند اهل ایمان را به خود منصوب نکرده اما گناهکاران را به خود منصوب کرده و وعده داده است که اگر توبه کنند آنها را می‌بخشد چرا که او بسیار رئوف و رحیم است./807/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات