۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۰۲۸۳۴
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تأکید کرد؛

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از رهگذر چاپ و انتشار آثار رزمندگان اسلام

امام جمعه تبریز چاپ و انتشار وصیت نامه‌ها و خاطرات رزمندگان و ایثارگران را از عوامل گسترش فرهنگ شهادت دانست و گفت: شهیدان تجلی اقتدار ایران هستند.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار از خانواده شهیدان رضا، یعقوب و محمد آذرآبادی حق و همچنین خانواده سید جواد و سید محمدحسین لیلابی، اظهار داشت: شهیدان تجلی اقتدار ایران اسلامی هستند.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوهای ایثار در جامعه به ویژه در میان نسل جوان، تصریح کرد: نسل جوان نیازمند آشنایی با الگوهای ایثار و شهادت یعنی شهیدان هستند، باید این فرهنگ عظیم یعنی فرهنگ شهادت در میان جوانان ترویج یابد.

امام جمعه تبریز چاپ و انتشار وصیت نامه‌ها و خاطرات رزمندگان و ایثارگران را از عوامل گسترش این فرهنگ بزرگ دانست و گفت: باید یاد و خاطره شهیدان را حفظ کرد و آنها را برای جامعه امروزی معرفی کرد که یکی از این راه‌ها ترویج و معرفی همین کتاب است.

وی با تجلیل از پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا، آنها را نماد ایثار و فداکاری دانست و افزود: از جمله راه های ترویج فرهنگ شهادت در جامعه تجلیل از آنان و خانواده‌های آنها است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نکات مهم وصایای شهیدان، گفت: شهیدان همواره وصیت به ولایتمداری و اطاعت از فرامین رهبری انقلاب داشتند، اطاعت از ولی امر زمان مورد تأکید شهدا بوده و اکنون باید با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری روح شهدا را شاد کنیم.

وی امنیت، عزت و اقتدار کنونی کشور را  مدیون خون شهدا دانست و گفت: شهیدان بودند که عزت و اقتدار را برای ایران به ارمغان آورد، امروز کشور امنیت خود را مدیون خون شهیدان خود هستند.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر ترامپ به عربستان و اسرائیل، گفت: تمام حرکت‌هایی که ترامپ و اسرائیل انجام می دهند در راستای اسلام هراسی و ایران هراسی است، باید در برابر این اقدامات ایستاد./854/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات