۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۰۲۸۴۰
حجت الاسلام ماندگاري:

امروز عصر امام خميني است/ برخي به دنبال ريل گذاري اسلام ليبرال هستند

حجت الاسلام ماندگاری گفت: اگر امروز برخي حرف ها در آموزش و پرورش و انرژي هسته اي مطرح مي شود براي ريل گذاري اسلام ليبرال است،
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدمهدي ماندگاري شامگاه امروز در مراسم سالگرد امام خميني(ره) در مسجد جامع سفيد شهر از توابع شهرستان كاشان، گفت: امام خميني(ره) خودش، خانواده اش، جامعه و انقلاب اسلامي را مديريت كرد.

وي با اشاره به اينكه نيت امام خميني(ره) از انقلاب و نهضتي كه راه اندازي كرد براي رسيدن به پست و مقام و دنيا و شهرت و محبوبيت نبود، گفت: تنها نيت امام راحل از نهضت و انقلاب اسلامي خدا بود و براي همين است كه امروز دنيا ديوانه امام خميني(ره) است و امروز عصر امام خميني(ره) است، چرا كه جوانان اروپا و آمريكا با امام به خوبي آشنايي دارند و عاشق امام هستند چون نيت امام خدا بود.

حجت الاسلام ماندگاري با تأكيد بر تقواي الهي و رعايت حدود الهي، گفت: اما در از ابتداي نهضت تا انتها يك قدم از هدفي كه داشت منحرف نشد، بنابراين اگر چارچوب زندگي انسان خدايي باشد از آسمان و زمين بركت خواهد باريد.

وي با اشاره به اينكه در جامعه امروز سه مشكل عمده داريم، گفت: امروز برخي نمي توانند خود و خانواده، محيط كار و جامعه را كنترل و مديريت كنند و چون نمي توانند مديريت كنند با بحران روبرو هستند اما مردان آسماني و مردان قرآني مانند امام هرچند كه معصوم نبود، اما تالي تلو معصوم بود و طي 90 سال عمر خودش در صراط مستقيم بود.

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا، با اشاره اينكه امام واقعا خودش را مديريت كرد و در صراط مستقيم قرار داشت، گفت: امام خميني(ره) هنرمندي بود كه طي 90 سال عمر خودش يك نقش داشت و هيچ موقع نقش خودش را كه نقش بندگي خدا بود عوض نكرد و كسي كه 90 سال تنها يك نقش بندگي خدا را بازي كند خيلي هنردارد.

حجت الاسلام ماندگاري، اظهار داشت: امام خودش و خانواده اش را مديريت كرد و ما كمترين آسيب را در بيت امام و خانواده امام داشتيم و انشاالله بيت امام بعد از امام نيز بتواند اين مسير را با سلامت ادامه دهد و دعا مي‌كنيم تا بيت امام هيچ موقع دچار آسيب نشود، چرا كه امام مرد الهي بود و بر همين اصل توانست جامعه و انقلاب و نظام و جنگ و جوانها را مديريت كند.

وي با بيان اينكه اگر انسان براساس قرآن كه كتاب تربيت است تربيت شود سه فايده دارد، گفت: انسان اگر براساس قرآن تربيت شده باشد خودش را رشد مي دهد از اين رو امام خودش را تا جايي رشد داده است كه خداوند در آيه 69 سوره نساء مي فرمايد ‹‹وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفيقاً›› روز قيامت پنج گروه انبياء و امامان و صديقين و شهدا، رفيق يكديگر هستند، بنابراين اولين ثمره قرآني لطف به خودش است.

حجت الاسلام ماندگاري يادآور شد: با انقلاب و امام هركس هدايت شده و نمازخوان و با حجاب و متدين و انقلابي شده و كار خير كرده ضمن اينكه ثواب كار خير را براي خودش مي نويسند يك نسخه نيز براي امام مي نويسند چون امام باني خير بود و اين تجارت كمي نيست كه امام راحل كرده است.

وي افزود: امام به جامعه اش  لطف كرد و جامعه خودش را به سمت خدا هدايت كرد و امام امت لقب گرفت و يك امت چنده ميليوني در ايران و يك امت چند ميليوني را در دنيا رهبري كرد و امروز انقلاب يمن و بحرين و به زودي انقلاب حجاز و انقلاب كشورهاي اسلامي و نهضت آنها به بركت نفس قدسي امام بود كه همه را در مسيرهدايت قرارداد.

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا در ادامه با اشاره به اينكه ايران اسلامي 232 هزار شهِيد داده است، گفت:  براساس آيه 69  سوره مباركه نساء همه شهدا همنشين اولياء و انبياء الهي هستند و اگر امام نبود اين استعدادها شكوفا نمي شد بنابراين امام سبب شد نوجوانان و جوانان ايران به اوج رشد برسند.

حجت الاسلام ماندگاري در ادامه با اشاره به اينكه، امام دشمن و شياطين را به شدت عصباني كرد، گفت: شياطين به شدت از امام عصباني بودند و يكي از شاگردان مكتب امام شهيد بهشتي نيز خطاب به آمريكا گفت، آمريكا از ملت ايران عصباني باش و از اين عصبانيت بمير و امروز  اگر ما نيز مي خواهيم پيرو راه امام باشيم بايد همين ويژگيها را داشته باشيم و بتوانيم خود، خانواده و جامعه و جهان را مديريت كنيم تا رشد كند بايد كاري كنيم كه شياطين عصباني شوند.

وي افزود: ما امروز حامي اسلام امام كه همان اسلام علوي و حسيني و فاطمي و مهدوي و اسلام جهادي است  هستيم كه با دشمن سر سازش ندارد اما مسير سازش با دشمن  را برخي ها در كشور دارند ريل گذاري مي كنند و امروز اسلام راحت طلب همان اسلام ليبرال است.

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا گفت: اگر امروز برخي حرفها در آموزش و پرورش سياست خارجي، انرژي هسته اي و دفاع موشكي مطرح مي شود براي ريل گذاري اسلام ليبرال است، اما ما پيرو همان امامي هستيم كه فرمود آمريكا هيچ غلطي نمي تواند و ما آمريكا را زير پا له مي كنيم.

حجت الاسلام ماندگاري در ادامه با اشاره به اينكه ما ارزشي براي خائنين حرمين شريفين آل سعود قائل نيستيم، گفت: امروز اسلام اموي در قالب اسلام آل سعود و اسلام آمريكايي به جهان معرفي مي‌شود.

وي يادآور شد: اگر مي خواهيد راه امام را كه راه عزت  و پيشرفت و قوت و امنيت ما بود ادامه دهيم بايد انديشه امام بازشناسي شود كه انديشه امام همان خودسازي، خانواه سازي و جامعه سازي است كه نتيجه آن رشد افكار و جامعه و عصبانيت دشمن است./1307/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات