۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷
کد خبر: ۵۰۲۸۴۶
حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی:

جنایات و کشتارهای امروز نتیجه دوری از اهل بیت است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ی تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم که مردم مظلوم و بی گناه زیادی در جهان کشته می شوند و همه این ها به خاطر دوری از اهل بیت(ع) است.
محمدحسن صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در هشتمین جلسه از سلسله جلسات «تفسیر آیات مهدوی» در دارالزهراء(س) قم با اشاره به حدیثی از کتاب «منتخب الاثر» اظهار داشت: فردی از پیامبراکرم(ص) خواست که خدای متعال را توصیف کند؛ حضرت پاسخ دادند، کسی نمی تواند خداوند را توصیف کند مگر به آنچه که خدای متعال درباره خودش فرموده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که هیچ کس نمی تواند به کُنه خدای متعال برسد، ادامه داد: انسان با عقل ناقص بشری و چشمان دنیایی نمی تواند نسبت به خدای متعال احاطه پیدا کند و پروردگار از آنچه که مردم وصف می کنند، بالاتر است.

وی با بیان این که فردی یهودی از رسول خدا(ص) پرسید که وصی شما چه کسی است، به پاسخ رسول خدا(ص) پرداخت و افزود: وصی و خلیفه بعد از من علی بن ابی طالب(ع) و بعد از او دو سبط من، حسن بن علی(ع) و حسین بن علی(ع) و بعد از امام حسین(ع) 9 نفر از فرزندان او خواهند بود که مردم را هدایت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) به آن یهودی فرمود، می‏دانی اسباط بنی اسرائیل که دوازده نفر بودند، چه کسانی هستند؟ فرد یهودی پاسخ داد که اولین آن ها لاوی بود و او از بنی اسرائیل غیبتی طولانی داشت و پس از برگشت، شریعت حضرت موسی(ع) بازگشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: رسول اکرم(ص) فرمودند، آن چه که در امت من اتفاق می افتد، همان هایی است که در امت بنی اسرائیل اتفاق می افتد و به اندازه مویی که در آن جا اتفاق افتاده در شریعت من هم مو به مو اتفاق می افتد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: امروز هم ما از دیدن جمال روی امام زمان(عج) محروم شده ایم و باید از خدای متعال فرج ایشان را بخواهیم؛ پیامبر اکرم(ص) می فرمایند، بر امت من زمانی می آید که از اسلام فقط اسمی باقی می ماند و به احکام و دستوران قرآن عمل نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) اسلام و قرآن اصیل را می آورد و برخی متعجب می شوند که مگر اسلام ناب محمدی(ص) به این گونه بوده است؛ وای بر کسی که دشمن امام زمان(عج) باشد و خوش به حال کسی که به او تمسک پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم که مردم مظلوم و بی گناه زیادی در جهان کشته می شوند و همه این ها به خاطر دوری از اهل بیت(ع) است؛ بر اساس روایات، همه این خون ها بر گردن کسانی است که پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، امیرمؤمنان علی(ع) را کنار گذاشتند.

وی در پایان به مبلغان دینی توصیه کرد: مبلغان توجه داشته باشند در هر جلسه ای که می روند، نام مبارک امام زمان(عج) را ببرند؛ مردم امروز تشنه این معنویات هستند و مبلغانی که نام مبارک حضرتش را می برند، آثار و برکات آن را در جلسات خود خواهند دید./840/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات