۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸
کد خبر: ۵۰۲۸۸۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

سختی دنیا برای تمرین بندگی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سختی دنیا تمرین بندگی است، گفت: مومنان با مشاهده رفاه و امکانات ایادی شیطان امتحان می‌شوند.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری شنبه شب در مسجد ارگ تهران، گفت:خداوند برنامه جامعی دارد که از سوی پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) ساری و جاری می‌شود.

وی افزود: ما نیز باید درون این برنامه بزرگ قرار بگیریم و خودمان را با این برنامه بزرگ تطبیق دهیم و این امر نه تنها به صورت فردی بلکه باید به صورت اجتماعی نیز انجام شود.

آیت‌الله میرباقری با تاکید براینکه مسلمانان باید خود را در درون این برنامه قرار دهند، ابراز کرد: دوران ظهور و رجعت یکی از برنامه‌های حتمی خداوند است که مسلمانان باید سعی کنند که از منتظران واقعی باشند و با پایداری در این طرح با عظمت استقامت کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: ما باید در درون این طرح بزرگ قرار بگیریم. خداوند به پیامبر(ص) برای اجرای حکم الهی وعده صبر داده است همچنین مسلمانان را نیز تذکر داده که وارد این طرح عظیم شوند چرا که دوران ظهور محقق خواهد شد.

وی گفت: خداوند انسان را موجودی مختار خلق کرده بنابراین می‌تواند در کنار حضرت قرار نگیرد. شناخت طرح ظهور سبب بزرگ شدن انسان منتظر می‌شود و در زمان غیبت این شناخت یک تکلیف الهی است.

آیت‌الله میرباقری تصریح کرد: در هنگام قرائت قرآن انسان باید به گونه‌ای این عمل را به جا آورد که نور قرآن در وجود او متجلی شود انسان اگر به این مقام برسد که ظرف قرآن شود و از منظر قرآن به عالم هستی بنگرد به طور قطع بزرگی طرح ظهور را درک خواهد کرد و برای محقق شدن آن وعده الهی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: مثل کسانی نباشید که اهل کتاب بودند ولی به دلیل آنکه وعده الهی به تاخیر افتاد قسی القلب شدند بدانید که خداوند این زمین زنده را احیا می‌کند.

وی افزود: دنیا دایره ولایت دشمنان اهل بیت(ع) و دنیای آخرت دایره ولایت اهل بیت(ع) است. در دوران غیبت ایادی شیطان به ظاهر صاحب همه امور رفاهی هستند تا مسلمانان مورد امتحان قرار بگیرند بنابراین انسان باید از این امور دنیوی عبور کند تا مبادا گمراه شود.

آیت‌الله میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: سختی دنیا برای تمرین بندگی است انسان اگر چشمانش به سمت ظهور و رجعت نباشد نمی‌تواند در برابر این سختیها تحمل کند. دنیا برای کفار فتنه است بنابراین روزی و نعمتی که خداوند برای انسان مومن در نظر گرفته سراسر خیر و برکت است./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات