۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۰۲۹۱۳
نماینده ولی فقیه در ایلام:

جامعه امروز نیازمند آموزه‌های سیاسی، اخلاقی و حکومتی امام خمینی است

امام جمعه ایلام کفت: امروز جامعه نیازمند آموزه‌های سیاسی، اخلاقی، ولایی و حکومتی امام خمینی است. مصداق بارز نفوذ فرهنگی تلاش دشمن بعد از رحلت امام برای کمرنگ کردن افکار و اندیشه‌های امام است.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در بین روزه دارن و مردم ولایت مدار ایلام ضمن تسلیت به مناسب سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: دشمن می خواهد افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) را کمرنگ کند.

وی افزود: این آرمان ها و رهنمودها باید برای نسل جوانی که امام را ندیده اند، بیان شود زیرا امروز جامعه نیازمند آموزه‌های سیاسی، اخلاقی، ولایی و حکومتی امام خمینی(ره) است. مصداق بارز نفوذ فرهنگی تلاش دشمن در ۲۷ سال گذشته بعد از رحلت امام (ره) برای کمرنگ کردن افکار و اندیشه‌های امام است که بر اساس معنویت و اصل اساسی دینی شکل ‌گرفته است.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) زمانی پا به عرصه مبارزات گذاشت که شرق و غرب با عناوینی همچون مارکسیسم، کمونیسم و لیبرالیسم برای حذف خدا و دین خدا در جوامع بشری تلاش می کردند تا بتوانند به این هدف خود برسند.

وی با بیان اینکه آنان بیان می داشتند که دین قادر به اداره جامعه نیست و باید با تکیه بر شرق و غرب، جوامع را اداره کرد و در تلاش بودند که جوامع اسلامی را به این باور برسانند که نجات بخشی در عالم در گرو اعتماد و باور به شرق و غرب است، گفت: امام خمینی(ره) دست رد به این تفکرات زده و تمام اندیشه های پوسیده را مورد تخطئه قرار داد و چهره حکومتی دین را در قالب اصل مبارک ولایت فقیه به عالم معرفی کرد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: امام خمینی(ره) انقلابی در جهان به وجود آورد که در تاریخ بی‌نظیر است و بساط ظلم را در ایران که جزیره ثبات استکبار بود برچید و شعاع این انقلاب اکنون منطقه و جهان را فرا گرفته است.

وی عنوان کرد: امام خودباوری را به مردم ایران و بلکه مسلمانان جهان بخشید تا بتوانند با تکیه بر اسلام ناب، حکومت اسلامی را تشکیل داده و سبب صلح و آرامش در جوامع گردند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی اضافه کرد: با وجود گذشت ۲۷ سال از رحلت امام ما شاهدیم راه و سیره امام خمینی(ره) بالنده‌تر از گذشته ادامه یافت و این باعث نگرانی دشمن شد و آنها با توسل به تحریم، تهدید و فشار درصدد مقابله با آن هستند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز حرکت سیاسی و اجتماعی امام راحل پس از فوت ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب پیگیری شده و معظم له با نقش معنوی و سیاسی خود توانستند حکومت ولایت فقیه را به دنیا معرفی کرده و به عنوان سدی بزرگ در مقابل نظام سلطه قرار دهند./۲۰۲/۸۷۹/ب۱

ارسال نظرات