۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۰۳۰۰۵
عضو هیأت رییسه مجلس:

تأکید امام راحل بر عدم سازش با ظالم بوده است

فرهنگی با اشاره به این‌که همه مسلمانان جهان مدیون نهضت خمینی کبیر هستند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران ثمره اعتقاد راسخ و استقامت امام خمینی در مسیر حق و حقیقت بود.
امام خمینی (ره)

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که تبعیت از سیره و سلوک امام خمینی(ره) تنها را نجات از یوغ مستکبران است، اظهار داشت: اگر امت اسلامی به دنبال آزادی، عزت، اقتدار و رهایی از ظلم مستکبران است، چاره‌ای جز ادامه راه نهضت خمینی کبیر ندارد.

وی با بیان این‌که امام به همه آنچه که می‌گفت؛ اعتقاد راسخ داشت و در عمل بدان توجه می کرد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) ثابت کرد که احکام الهی دین مبین اسلام توان اداره حکومت را دارد و در این راستا به آرزوی چندین و چند ساله علمای دین جامه عمل پوشاند، در حقیقت هنر امام جاری کردن احکام اسلام در شئون فردی و اجتماعی زندگی بوده است.

رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس با اشاره به این‌که همه مسلمانان جهان مدیون نهضت خمینی کبیر هستند، گفت: آن رهبر سفر کرده شخصیتی بی همتا بود که از نظر تفکر دینی و رهبری اجتماعی و سیاسی الگویی تمام عیار برای همیشه تاریخ بوده است.

فرهنگی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران ثمره اعتقاد راسخ و استقامت امام خمینی در مسیر حق و حقیقت بود، افزود: آن فقیه و مجاهد وارسته فردی تکرار نشدنی در تاریخ است، همه ملت‌های جهان حتی غیر مسلمانان آرزوی داشتن چنین رهبر و مقتدایی را دارند تا بتوانند مقابل ظالمان و مستکبران مبارزه کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که امام راحل شخصیتی بی نظیر در تاریخ معاصر بوده است، تصریح کرد: عمل به وصیت‌نامه امام خمینی که منشور تعالی نظام اسلامی ایران و جهان اسلام است، بر همگان واجب و امری ضروری است.

وی با اشاره به این‌که وصیت نامه‌ امام خمینی(ره) سراسر نور و هدایت برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی ایران است، گفت: پیام اصلی وصیت امام حرکت در صراط مستقیم، استقامت در برابر مستکبران، عدم سازش با ظالم، وحدت کلمه، تبعیت از ولایت فقیه، پیروی از آرمان شهدا و عمل به اسلام و مکتب تشیع است./۳۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات