۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۰۳۰۱۲
نماینده خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی عامل بیداری جهان اسلام شد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: امام خمینی همان مسیری را رفت که ائمه اطهار و انبیای الهی بدان سفارش کرده بودند، راهی که سعادت دنیا و آخرت به دنبال دارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی‌ پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در مجلس گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در مصلای مراغه اظهار داشت: امام خمینی نه تنها در حق ملت ایران بلکه برای همه جهان اسلام افتخاری ابدی است.

وی با بیان این‌که سراسر زندگانی آن رهبر فرزانه؛ درس آزادگی، آزادگی، بندگی، اخلاص، مقابله با ظلم و حمایت از مظلوم است، خاطرنشان کرد: بسیاری از رهبران جهان الگوی خود را امام خمینی(ره) معرفی کرده‌اند، در این میان آیا ما خود توانسته‌ایم به قدر کافی با شخصیت متعالی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آشنا شویم.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که خمینی کبیر با قیام خود علیه طاغوت، قدرت و سلطه نظامی غرب و شرق را شکست و مظلومان را از خواب چند صد ساله بیدار کرد، تصریح کرد: امام خمینی همان مسیری را رفت که ائمه اطهار و انبیای الهی بدان سفارش کرده بودند، راهی که سعادت دنیا و آخرت به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی حفط و حراست از میراث ماندگار امام خمینی که همان انقلاب اسلامی ایران است را بر همگان واجب دانست و افزود: ایشان همواره سفارش داشتند که نباید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، که اگر این‌گونه باشد خون هزاران شهید و مجاهدت علمای اسلام پایمال خواهد شد.

نماینده خبرگان رهبری پیروزی انقلاب اسلامی ایران را عامل بیداری مسلمانان و تحقق آرزوهای چند صد ساله علمای دین برای تشکیل حکومت اسلامی در جهان دانست و گفت: امروز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در ایران به برکت مجاهدت امام خمینی(ره)، شهدا و رهنمود‌های رهبر فرزانه و حکیم انقلاب است.

وی تحقق مردم‌سالاری دینی، عزت، اقتدار ملی و بین‌المللی، آزادی و پیشرفت امروز کشور را مرهون قیام امام‌خمینی(ره) علیه رژیم شاهنشاهی دانست و افزود: باید تمامی دستاوردهای انقلاب اسلامی حفظ شوند، چراکه این انقلاب ثمره سال‌ها مجاهدت، تبعید، حبس، شکنجه و شهادت هزاران جوان عاشق بوده است./۲۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات