۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۰۳۰۳۰
آیت الله اشرفی شاهرودی:

ناب ترین آموزه های حقوق بشر متعلق به اسلام است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: دین اسلام از یک سو روح را وادار به تعالی و ترقی می کند و از سوی دیگر راه درست رسیدن به تمام خواسته های نفسانی را معرفی کرده است.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم که با محوریت سوره مبارکه «نور» در محل شبستان میلانی مسجد گوهرشاد برگزار شد، به تأکیدات سوره مبارکه نور بر لزوم پرهیز مؤمنان از جاری ساختن تهمت بر زبان، اظهار کرد: مؤمن باید با حساب حرف بزند؛ معنا ندارد که انسان هر چیزی را شنید بر زبان جاری کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: دین نمی خواهد وقت انسان برای عیوب مردم صرف شود چرا که به جای دلسوزی برای خودش به جستجوی عیوب مردم می پردازد. اگر کسی به جای عیوب مردم عیوب خود را ببیند، نزد خدا عزیز شده و در دنیا نیز سعادتمند می شود.

وی با اشاره به تعالیم اسلام درباره ارتباطات اجتماعی، ناب ترین آموزه های حقوق بشر را متعلق به دین مبین اسلام دانست و گفت: دین اسلام از یک سو روح را وادار به تعالی و ترقی می کند و از سوی دیگر راه درست رسیدن به تمام خواسته های نفسانی را معرفی کرده است.

آیت الله اشرفی شاهرودی افزود: مسأله رابطه و تمایل به جنس مخالف که هم در پسران وجود دارد و هم در دختران، یکی از خواسته های نفسانی بشر است که در تعالیم اسلامی از طریق راه طیب و سالم کسب می شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیات ششم تا دهم سوره مبارکه نور، گفت: شخصی به پیامبر(ص) رجوع کرد و گفت همسرم را با فرد دیگری هم بستر دیده ام ولی چون شاهدی ندارم اگر به او چنین نسبتی دهم، شهادتم پذیرفته نخواهد شد. پیامبر(ص) به آن مرد گفتند 4 مرتبه به خدا شهادت بده که این صحنه را مشاهده کردی و قسم بخور که اگر دروغ گفتی لعنت خدا بر تو باشد./۲۰۲/۸۲۰/ب۱

ارسال نظرات