۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۰۳۰۳۸
نماینده ولی فقیه در سپاه:

سکوت در برابر فتنه‌ها از نشانه های ریزش خواص است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به لغزش برخی امت‌ها و جوامع پس از درخشش، گفت: یکی از عرصه‌هایی که ریزش خواص را به دنبال دارد این است که آنها از ما می‌توانیم به ما نمی‌توانیم عدول کنند.
حجت الاسلام سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه امروز در گرامی‌داشت بیست و هشتمین سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی، در گلستان شهدای اصفهان، با اشاره به رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب اسلامی، گفت: باید به موضوع رزیش‌ها و رویش‌هایی که در انقلاب اسلامی صورت گرفته است توجه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، داشتن رویش‌های جدید و ریزش افراد را جز جداناشدنی و همیشگی انقلاب‌ها عنوان کرد و افزود: برخی امت‌ها بر بخشی از تاریخ درخشیدند و توانستند در مسیر صحیح قرار بگیرند اما در مراحل بعدی و به مرور زمان دچار لغزش و انحراف شدند و از مسیری که آغاز کرده بودند خارج گشتند.

برخی جوامع پس از درخشش دچار رکود می‌شوند

وی با اشاره به شرایط حساس و مهم کنونی جهان، شرایط را برای جهان اسلام و مسلمانان و دین اسلام حساس توصیف کرد و گفت: امروزه شرایط به گونه‌ای است که عملکرد ما در مسائل مختلف می‌تواند سرنوشت ساز باشد، امت اسلامی همه چیز را می‌تواند رقم بزند و تمام شرایط اسلام به عملکرد مسلمانان بستگی دارد، باید دقت کنیم از امت‌هایی نباشیم که بعد از گرفتن مدال‌های افتخاد دچار تزلزل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: برخی خواص دچار ریزش می‌شوند و البته همواره شاهد رویش انسان‌های اثرگذار و بزرگ هم بوده‌ایم، این موضوع از صدر اسلام تا کنون وجود داشته است و طلحه و زبیر مصداق بارز آن هستند، جوامع نیز چنین حالتی دارند، یعنی ممکن است یک جامعه و یک امت در برهه‌ای از تاریخ عملکرد درخشان و بسیار خوبی داشته باشند ولی بعد از مدتی به هردلیلی دچار رکود و افت شده و از مسیر خود خارج شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایبند بودن ملت‌ها بر اصول و ارزش‌های انقلابشان را رمز موفقیت و ماندگاری آن انقلاب دانست و تصریح کرد: دموکراسی غربی با انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی ما تفاوت‌های بسیاری دارد، در دموکراسی غربی فریب و نیرنگ و رقیب هراسی و استفاده از زور هم وجود دارد و اگر این فرهنگ غلط و این دموکراسی غربی به کشور ما وارد شود نمی‌توانیم مدعی باشیم میراث داران خوبی برای امام خمینی بوده‌ایم.

استفاده از پروژه نفوذ یکی از راهبردهای دشمنان است

وی با اشاره به اثرگذاری انقلاب اسلامی در سطح جهانی و تغییر مسیر تاریخ بشریت از سوی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به خوبی و با اقتدار تمام کشتی انقلاب اسلامی را به پیش می‌برند و کشور ما یک قدرت مطرح و اثرگذار در عرصه جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به ریزش‌هایی که در برخی دولت‌ها وجود داشته است این ریزش‌ها را غیر از انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: یکی از راهبردهای دشمنان استفاده از پروژه نفوذ است، دشمن از هر راهی به دنبال نفوذ است که جنگ نرم و عرصه انتخابات بهترین زمینه‌ها را برای نفوذ دشمن دارد به همین دلیل است که باید با هشیاری و بیداری مانع از نفوذ دشمن بشویم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سند 2030 را خطرناک‌تر و استعمارگرتر از کاپیتولاسیون دانست و اظهار کرد: در حالی این سند اخلاق زدایی را در آموزش‌های مدارس و آموزش و پرورش در نظر دارد و دنبال می‌کند که خواص متأسفانه نسبت به آن سکوت کرده‌اند و رهبر معظم انقلاب را تنها گذاشته‌اند.

وی تغییر مواضع اشخاص از مبانی انقلاب اسلامی به مسائلی غیر از فرهنگ انقلاب را موجب انحطاط و ریزش آنها ذکر کرد و گفت: یکی از عرصه‌هایی که ریزش خواص را به دنبال دارد این است که آنها از ما می‌توانیم به ما نمی‌توانیم عدول کنند، اینکه برخی مسؤولان بگویند توانایی مقابله با آمریکا را نداریم موجب می‌شود در پیشبرد اهداف انقلاب دچار ضعف بشویم.

سکولاریسم نشان دهنده ریزش افراد است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی سکولاریسم را یکی دیگر از بسترهای ریزش خواص برشمرد و عنوان کرد: اینکه اشخاص از خداوند به کدخدا عدول کنند هم نشانگر ریزش آنها است، تغییر محاسبات و تغییر نگرش‌ها چیزی بود که توانست شوروی را از پا در بیاورد در حالی که آنها مدعی بودند در مذاکره با آمریکا به برد برد دست پیدا کرده‌اند.

وی اعتدالی‌گری به جای انقلابی گری را یکی دیگر از عرصه‌های ریزش دانست و تصریح کرد: امروز برخی انقلابی‌گری را در برابر اعتدالی گری قرار داده‌اند، در حالی که نقطه مقابل انقلابی‌گری ضد انقلاب بودن است، اینکه اشخاص با فرمایشات رهبر انقلاب برخورد گزینشی داشته باشند صحیح نیست و نشان دهنده درک ناصحیح آنها از ولایت و رهبری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برخی خواص در شرایط خاص و مسائل مختلف سکوت می‌کنند و این سکوت آنها در شرایط خاص نظیر فتنه سال 88 نشان دهنده ریزش است./۲۰۱/۱۳۰۴/ب۱

ارسال نظرات