۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۰۳۰۳۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

امام راحل استقلال و خودباوری را در نسل جوان زنده کرد

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امام راحل استقلال و خودباوری را بین نسل جوان زنده کرد، گفت: امام خمینی به نسل جوان اعتماد داشت و با پشتیبانی این قشر و مردم حکومت شاهنشاهی را شکست داد.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، امشب در برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل که در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد، گفت: مردم ایران اسلامی در فراق امام راحل راه ایشان را ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه نام امام راحل بر سر زبانها و در مسیر انقلاب اسلامی می درخشد، یادآور شد: امروز پس از گذشت 28 سال از رحلت امام خمینی(ره)، حضور عظیم مردم خرم آباد در مراسم ارتحال امام راحل گواه بر این است که ایشان در دل مردم جای دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه مراتب نفس انسان را در سه چیز دانست و افزود: نخستین مرتبه نفس اماره است و نفس اماره انسان را به سمت گناه می کشاند.

وی قسم دوم نفس را نفس لوامه عنوان کرد و از این نفس به عنوان نفس سرزنش گر یاد کرد که خداوند متعال در قرآن به آن قسم خورده است، گفت: نفس مطمئنه مرتبه سوم نفس است و نفس الهی می باشد که جز خدای متعال چیزی دیگر در آن راه ندارد و امام خمینی(ره) دارای نفس مطمئنه بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: نخستین ویژگی نفس مطمئنه یاد خدا است و غیر خدا در نظر آن ناچیز است و امام راحل دارای این ویژگی بود.

وی تسلط بر نفس و مرعوب نشدن در برابر دشمنان بیرونی را از دیگر ویژگیهای نفس مطمئنه خواند و یادآور شد: امام خمینی(ره) بر هوای نفس خویش تسلط داشت، امام راحل هوای نفس را کنار گذاست و همین ویژگی موجب شد در دلها جای داشته باشد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امام راحل در دلها انقلابی ایجاد کرد که موجب ایجاد تحول در عرصه های گوناگون برای اجتماع شد، بیان داشت: امام خمینی(ره) مسأله سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست را بر کرسی حکومت نشاند و حکومت دو هزار و 500 ساله پهلوی را سرنگون ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با یادآوری به اینکه امام راحل در عرصه سیاست توانست اصل ولایت فقیه را در جامعه پیاده کند، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در قانون اساسی گنجاد و ثابت کرد اگر امضای ولی فقیه و رضایت ایشان نباشد مشروعیتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امام راحل معنویت و ارزشها را در جامعه حاکم ساخت، افزود: ایشان به جوان اعتماد به نفس، استقلال و خودباوری داد، با تکیه بر مردم و نسل جوان کار عظیم انقلاب را به سر منزل مقصود برساند و امروز نیز برای پیشبرد اهداف انقلاب باید از نیروی نسل جوان بهره مند شد./۲۰۲/۹۴۵۹/ب۱

ارسال نظرات