۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۰۳۰۴۱
با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی در تبریز برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در مصلای تبریز برگزار شد.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدصدرالدین شریعتی، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران که با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و در مصلای تبریز برگزار شد، اظهار داشت: فقدان امام راحل برای همه ملت ایران سنگین و بسیار سوزناک بود.

وی با بیان این‌که انتخابات حضرت آیت الله خامنه‌ای به فاصله یک روز پس از رحلت امام، بارقه‌های امید در دل ملت را دمید، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب قدم در راهی گذاشتند که امام راحل بدان تأکید داشت و همواره با حضور و نشاط انقلابی؛ نظام اسلامی ایران را به سمت تعالی و ترقی رهنمون ساخته اند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) پرداخت و با بیان این‌که امام یک شخصیت استثنایی در جهان اسلام بود، گفت: آن عالم وارسته، عارف بالله، فقیه، مجاهد و رهبر عظیم الشأن جهان اسلام مایه مجد و عظمت و اقتدار جهان اسلام شد.

وی با بیان این‌که امام خمینی محی‌الدین و نجات‌دهنده عصر حاضر از شرک و کفر بود، افزود: در دورانی که اسلام، قرآن و تشیع در انزوای کامل قرار گرفته بود، امام با قیام حسینی علیه کفر، شرک و نفاق، برای بازسازی مکتب ولایت و عاشورا به پاخاست و تحولی پدید آورد که انفجار نور شد.

حجت الاسلام شریعتی با تأکید بر این‌که مخالفان اسلام و دشمنان ملت ایران نیز مدعی عظمت انقلاب اسلامی بوده و هستند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نه تنها دست استکبار جهانی در منطقه را کوتاه کرد، بلکه لرزه بر اندازم رژیم اشغالگر قدس انداخته و سال‌به‌سال بیشتر نشانه‌های اضمحلال این جرثومه فساد مشاهده می شود.

وی با بیان این‌که امام خمینی امید مستضعفان و مبارزان علیه ظالمان بوده است، افزود: در طول تاریخ نهضت‌های مختلفی علیه مستکبران، ظالمان و طاغوتیان اجرایی شده است، اما هیچ‌کدام از این قیام‌ها مانند حرکت مقدس انقلاب اسلامی ایران به رهبری خمینی کبیر نبوده است، چراکه آن رهبر فرزانه بر دل‌ها حکومت کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ریشه انقلاب اسلامی ایران را در اصالت و هویت آن دانست و گفت: امام همان مسائلی را می‌گفت که در تعالیم قرآن و اهل بیت آمده بود؛ در حقیقت امام خمینی میراث‌دار آدم تا خاتم و کربلا و غیبت کبری است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز امروز همان حرکت مقتدرانه و با صلابت را ادامه می دهند./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات