۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۰۳۰۴۴
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت:

امام راحل به مسلمانان عزت و هویت بخشید

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه مکتب نجات بخش امام راحل در همه عرصه های بین المللی در حال گسترش است، گفت: امام اسلام و مسلمانان را زنده و به امت اسلامی در عرصه جهانی هویت بخشید.
سخنرانی حجت الاسلام اختری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام که عصر امروز در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه امروزی ما زنده نگه داشتن خاطره‌ های پیشین همچون ارتحال امام است، اظهار داشت: یاد، خط و راه امام همانطور که از روزهای نخستین حرکت راهگشا و امیدآفرین، روشنگر و روشن ساز بود امروزه هم به روشنگری خود ادامه می دهد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه اسلام ناب محمدی و مکتب امام به عنوان مکتبی پویا و حیات بخش در جهان رو به گسترش است، ابراز داشت: این مکتب به عنوان مکتب زنده، ریشه دار، هویت بخش و نجات بخش در همه عرصه های بین المللی در میان مسلمانان و غیر مسلمانان مورد پژوهش و عمل قرار می‌گیرد.

وی گفت: امام گامی را در جهان برداشت که هیچکدام از شخصیت های جهانی، علما و اندیشمندان نتوانستند چنین موجی را ایجاد کنند و با انقلاب اسلامی جهانی را متحول و سیاستگذاران و سیاست ها را متغیر کردند و جهانی که به ۲ بلوک تقسیم شده بود، را دگرگون ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه امروزه همه ظالمان در توطئه برای رویارویی با انقلاب چه نقشه ها که نکشیدند، افزود: باید به خوبی به انقلاب، امام و حرکت انقلابی را درک کنیم و قدر شناس آن باشیم و مردم خوزستان که در حرکت انقلاب، پویایی و پیروزی انقلاب حضور داشتند، امروز هم باید با توکل به خدا به نقش آفرینی بپردازند.

وی ادامه داد: امروزه دشمنان در همه اطراف در فکر و اندیشه علیه ملت ما هستند؛ زیرا انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفین و هدف آن نجات محرومان و مستضعفان است و بی تردید ستمگران با آن سازش ندارند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه امام راحل اسلام و مسلمانان را زنده کرد و به امت اسلامی در عرصه جهانی هویت بخشید، خاطرنشان شد: امام حاضر نبود در برابر ستمگران و طغیان گران ذلت نشان دهد.

وی افزود: ننگ بر کشورهای عربی باد که سلمان ذلیل و حقیر به عنوان حاکم و خادم الحرمین شرم نمی کند که در برابر رییس جمهور آمریکا و خانواده بی هویت او ذلت نشان داده و چندین میلیارد دلار برای حمایت از خود خرج کند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به اینکه امروزه عربستان بیش ار ۲ سال مردم یمن را با قوای جنگی و بمب های خوشه ای  و آتش زا بمباران می کند، اظهار داشت: غیرت عربی کجا رفته است که مردم یمن روز به روز از شدت گرسنگی و تشنگی جان می دهند و حاکمان این کشورها ذلیلانه و حقیرانه در برابر دشمنان صورت بر زمین می گذارند.

وی عزت امام را بزرگترین برکت و ثمره انقلاب اسلامی برای ملت ایران دانست و افزود: رهبری خلف صالح امام شجاعانه و با قدرت در برابر استکبار و آمریکا و توطئه گران ایستادگی می کند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه مسؤولان و دولت مردان جمهوری اسلامی ایران و رهبری انفجارهای تروریستی در اقصی نقاط جهان را محکوم می کنند، ابراز داشت: خطاب به نخست وزیر انگلیس که از لندن حرکت و در اجلاس هم پیمانان متجاوز ملت یمن شرکت می کند، می گوییم که حکومت بحرین به منزل یک روحانی که مسالمت و امنیت برای کشورش می خواهد، یورش می برد.

وی گفت: آیت الله شیخ عیسی قاسم تنها کسی است که در ۶ سال اشغال بحرین از سوی آل سعود به فکر مردم بحرین بود تا درگیری و جنگ داخلی اتفاق نیافتد. در حالی که چنین جنایاتی به پشتوانه انگلیس اتفاق می افتد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری اظهار داشت: غرب با انواع سلاح، سیاستگذاری از تروریست ها حمایت می کند تا به وسیله آنها حکومت ها را سرنگون کند  اما جمهوری اسلامی در کنار هم پیمانانش در برابر تروریست ها ایستادگی کرده است اما باز هم حامی تروریست نامیده می شود.

وی با اشاره به فرمایشات امام مبنی بر اینکه مسلمان باید عزت داشته باشد، گفت: دولتمردان برای فقر زدایی، اشتغال، تولید، حل مشکلات اقتصادی و رشد توانمندی های دفاعی تلاش کنند تا انقلاب اسلامی سربلند، سرافراز و عزیز باشد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در پایان ابراز داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند آینده روشنی برای اسلام و انقلاب اسلامی پیش بینی می شود./۲۰۲/۹۴۵۶/ب۱

ارسال نظرات