۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۵۰۳۰۵۲
تولیت مسجد مقدس جمکران:

مدعیان دروغین پیروِ امام قصد مخدوش کردم نظام را دارند

تولیت جمکران با بیان اینکه امام با صلابت با آمریکا و مستکبران مقابله کرد، گفت: عده‌ای به دروغ مدعی پیرو خط و راه امام شده‌اند تا ریشه خط امام و انقلاب را بزنند.
حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام‌ محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در حرم مطهر امام رضا(ع) با بیان اینکه تاریخ نمی‌تواند ملاکی برای قرابت باشد، اظهار کرد: بنابراین استدلالی برای پیروی نسل‌اولی‌های انقلاب از امام خمینی(ره) یا ردّ خط ایشان توسط نسل‌چهارمی‌ها وجود ندارد چه بسا نسل چهارمی‌های امروز رهروی راه امام و شهدا باشند.

ریشه‌کن کردن خط امام با ادعاهای دروغ

وی عنوان کرد: «شیخ علی تهرانی» از جمله افراد نسل اول انقلاب، از شاگردان امام و نزدیک‌ترین فرد به ایشان بود که مزدور صدام شد و در رادیو علیه امام سخنرانی کرد.

حجت الاسلام‌ رحیمیان خاطرنشان کرد: نسل‌اولی‌ها اگر ایمان و انقلاب‌شان را حفظ کنند مصداق آیه «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ» می‌شوند، در غیر این صورت ممکن است روزی از سفارت‌خانه آمریکا بالابروند و روز دیگر از آمریکا عذرخواهی کنند، روزی جبهه بروند و روزی دیگر دفاع مقدس را محکوم کنند مانند شمر که روزی از فرماندهان لشکر امام علی(ع) بود و روزی دیگر قاتل امام حسین(ع) شد.

وی بیان کرد: با شاخص‌های قرآنی باید مدعیانی که ادعای پیروی از خط امام دارند را بشناسیم که چه کسانی واقعا پیرو خط امام هستند و چه کسانی ادعای دروغ دارند.

تولیت مسجد مقدس جمکران متذکر شد: مدعیان دروغین برای از بین بردن راه امام از بیخ و بن از راه امام استفاده می‌کنند و با همین ادعا سعی دارند ریشه خط امام(ره) را بزنند چنانکه شیطان برای گمراه‌کردن افراد الزاماً تقابل صریح نمی‌کند.

مخدوش شدن جایگاه امام به ارزش‌های انقلاب و نظام صدمه می‌زند

حجت الاسلام‌ رحیمیان تأکید کرد: باید با شناخت شاخصه‌های راه امام پیروان راستین امام را از مدعیان دروغین شناسایی کنیم، باید نسبت به ایشان حساس باشیم زیرا اگر جایگاه امام خمینی(ره) مخدوش شود ارزش‌های انقلاب و نظام نیز خدشه‌دار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام در نامه‌ای به آقای محتشمی، وزیر وقت کشور فرمودند «نهضت آزادی از منافقین بدتر هستند»، افزود: بنابراین اگر کسی مدافع نهضت آزادی شود یا نهضت آزادی از او دفاع کند، نمی‌تواند مدعی پیرو خط امام باشد.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: اگر امروز کسی ضد بسیج و بسیجیان باشد و آنها را گروه‌های فشار و چماق به دست تلقی کند آیا می‌تواند او را در خط امام دانست یا اگر کسی پاسداران و قدرت سپاه را زیرسؤال ببرد آیا او می‌تواند ادعای پیروی از خط امام را داشته باشد؟

الهی‌بودن شاخصه‌های امام؛ عامل محبوبیت ایشان

وی خاطرنشان کرد: ما انسان‌پرست نیستیم ولی اگر دوستدار امام راحل، مقلد و پیروِ ایشان هستیم علتش اینست که شاخصه‌های امام، الهی بود؛ الگو و اسوه ایشان حضرت رسول‌الله(ص) بود و نسبت به کفار برائت می‌ورزیدند.

حجت الاسلام‌ رحیمیان ادامه داد: راه امام هموار کردن مسیر ظهور امام زمان(عج) است بر همین اساس بود که می‌فرمودند «ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم»، «اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند؛ اگر سرمان را بالای دار برند؛ اگر زنده زنده در شعله های آتشمان بسوزانند؛ اگر زن و فرزندان و هستیمان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند؛ هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم».

وی با اشاره به این فرمایش امام راحل «کسی تصور نکند ما راه سازش با جهانخوران را نمی‌دانیم»، مطرح کرد: امام به همه مسؤولان نظام نه تنها مسؤولان آن زمان سفارش کرده‌اند مسؤولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی‌تان (به خیال خام خودشان) بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست، نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند.

گرفتن ابتکار عمل از دشمن در سوریه

تولیت مسجد مقدس جمکران هشدار داد: امروز اگر شما در سوریه و عراق با دشمنان اسلام نجنگید، آرامش را از آنها نگیرید و ابتکار عمل را در آنجا به دست نگیرید، آنها شما را داخل کشور آرام نمی‌گذارند.

وی با بیان این فرمایش امام «در صدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد نظام سرمایه‌داری، کمونیست‌ها و لیبرال‌ها هستیم و نظامی‌هایی که برپایه بر این سه عنصر ایجاد شده باشند را نابود می‌کنیم»، اظهار کرد: امام با صلابت با آمریکا و مستکبران مقابله کرد، امام با رژیم شاه، صدام و دنیای غرب مبارزه کرد و سرسوزنی به آنها انعطاف نشان نداد، این استکبارستیزی امام از باور عمیق به آیات قرآن نشأت می‌گرفت.

حجت الاسلام‌ رحیمیان تصریح کرد: در همه مراحل مقابله با فرهنگ دنیای غرب، آمریکا و استکبار پیروزی با امام راحل و شکست با طاغوتیان بود./934 / 201/ص

ارسال نظرات