۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۰۳۰۵۹

چند خبر کوتاه از استان کرمان

برگزاری مراسم سالروز قیام خونین 15 خرداد در 50 امامزاده کرمان، تشریح برنامه اوقاف کوهبنان در ماه مبارک رمضان و دیدار مدیرکل زندان های استان با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان  افزود: متاسفانه اهداف و رسالت های این ایام با توجه به تعطیلی این دو روز تاریخی و مهم در تقویم رسمی کشور مورد غفلت دستگاه های فرهنگی قرار گرفته که سازمان اوقاف طی سالهای گذشته در راستای برنامه های فرهنگی خود با استفاده از ظرفیت معنوی اماکن متبرکه نسبت به برگزاری ویژه برنامه های مختلف فرهنگی این ایام اقدام کرده است.

وی بیان کرد: برنامه های 14 و 15 خرداد ماه در 50 بقعه متبرکه و امامزاده استان برگزار می شود که محفل انس با قرآن کریم و هدیه ثواب آن به روح مطهر امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی از جمله این برنامه ها است.

حجت الاسلام فاطمی تصریح کرد: با توجه به برنامه های اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان در روزهای 15 و 16 خردا ماه از محل نیات موقوفات شهر کرمان، مراسم افطاری یک هزار نفر از مدد جویان کمیته امداد در محل امامزاده محمد (ع) شهر کرمان برگزار می شود.

وی گفت: برگزاری مسابقه زندگی به سبک روح الله ویژه کارکنان شاغل در ادارات اوقاف استان ز دیگربرنامه های این ایام است.

تشریح برنامه اوقاف کوهبنان در ماه مبارک رمضان

رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان با اشاره به تشریح برنامه های اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان از برگزاری ویژه برنامه سالروز ارتحال ملکوتی امام (ه) در امامزاده سید سلیمان (ع) این شهرستان برگزار شد.

وی بیان کرد: طرح ضیافت الهی همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در امامزاده سید سلیمان(ع) و بقعه متبرکه بی بی عصمت(س) در حال برگزاری است.

مطیع دولت با اشاره به این که در قالب این طرح رمضانی بیش از 11 شناسه برنامه فرهنگی و مذهبی دیده شده به اهم برنامه های آن اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم جزء خوانی روزانه قرآن کریم، اجرای طرح افطاری ساده، کلاسهای تفسیر قرآن ، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم لیالی قدر، برگزاری ویژه برنامه رحلت حضرت خدیجه با عنوان خدیجه مادر امت از جمله برنامه های اوقاف در امامزادگان این شهرستان است.

دیدار مدیر کل زندان های استان با مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان

در این دیدار امیری مدیرکل زندان های استان کرمان ضمن تشکر از اقدامات انجام گرفته از جمله برگزاری مراسم عزاداری در دهه محرم توسط اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی در زندان، خواستار اعزام بیشتر مبلغین در مناسبت های مختلف به اداره زندان ها شد.

همچنین حجت‌الاسلام جلالی ضمن تشکر از حضور مدیر کل اداره زندان ها و معاونین با توجه به ضرورت انجام فعالیت های فرهنگی برای همه آحاد امت مسلمان و همشهریان قول مساعد دادند که در مناسبت های ملی و مذهبی در خصوص اعزام سخنران و همکاری های فرهنگی مشارکت لازم را با اداره زندان داشته باشند./۹۷۰۹/۲۰۴/ب2

ارسال نظرات