۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۵۰۳۱۶۱
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی:

اساس و مبنای امر به معروف و نهی از منکر دوستی و محبت است

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه برخی فکر می کنند که امر به معروف و نهی ازمنکر به معنای فضولی و دخالت در کار دیگران است، گفت: در واقع اساس و مبنای امر به معروف دوستی و محبت است.
حجت الاسلام کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کازرونی، سخنران حرم رضوی امروز 15 خرداد در جمع زائران رضوی در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، گفت: پنج صفات وجود دارد که اگر اهل ایمان داشته باشند سه وعده الهی محقق می شود.

وی با بیان اینکه انسان های اهل ایمان از مرد و زن، یار و یاور و کمک یکدیگر و دوستدار هم هستند، افزود: اهل ایمان امر به خوبیها و نهی از بدیها دارند و اهل نماز و پرداخت زکات و اطاعت از خدا و رسولش هستند.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: در حال حاضر افراد جامعه ما در برابر پذیرش امر به معروف و نهی ازمنکر از خودشان مقاومت نشان می هند و این کار برای هر دو طرف سخت و دشوار است و  به همین دلیل این واجب الهی بر روی زمین می ماند.   

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان اینکه برخی فکر می کنند که امر به معروف و نهی ازمنکر به معنای فضولی و دخالت در کار دیگران است، تصریح کرد: در واقع اساس و مبنای امر به معروف دوستی و محبت است.

وی با بیان اینکه این واجب الهی نباید بر اساس غرایز شخصی انجام شود، تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی ازمنکر به دلیل کینه توزی های فردی باشد فایده ای ندارد و اثر نمی کند و از طرفی انجام این واجب الهی با این شرایط سامان نمی گیرد.

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه افرادی که دارای این پنج صفت از صفات اهل ایمان باشند، سه وعده الهی برای آنها محقق می شود، افزود: خداوند به اهل ایمان وعده بهشت داده است که  این همان بهشت عدن است که دیگر از آن مکان جدا شدنی نیستند و از طرفی در بهشت آنقدر تنوع نعمتها وجود دارد که خستگی در این بهشت راه ندارد./934/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات