۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۵۰۳۱۶۳
آیت الله علم الهدی:

امام راحل اعتقاد به اتصال انقلاب اسلامی به ظهور داشت

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: یکی از باورهای امام این بود که انقلاب اسلامی ایران علامت ظهور امام زمان(عج) است و منتهی به فرج ایشان خواهد شد.
تفسیر آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام خونین 15 خرداد و تقارن آن با سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، «ایثارگری در خط تحقق حاکمیت جهانی اسلام» را نقطه مشترک این دو رویداد دانست و اظهار کرد: تصادم سالگرد رحلت حضرت خدیجه با 15 خرداد موجب تداعی این مسأله در ذهن است که نقطه هدفی فداکاری ها و ایثارگری های حضرت خدیجه(س) با حادثه 15 خرداد قابل تکمیل است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: آن چه خدیجه در پای پیامبر(ص) ریخت دانه ای بود که کاشته شد و ثمره اش زمانی چیده می شود که اسلام جهانی شود. قیمت ایثارگری های حضرت خدیجه فقط این نبود که پیامبر 23 سال مردم را هدایت کنند بلکه ثمره ایثار ایشان رهبری امام زمان(عج) بر جهان خواهد بود و قیام 15 خرداد نویدبخش پیدایش چنین روزی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از باورهای امام که پای آن در تمام عملیات و تحلیل های سیاسی خود ایستاده بودند، این بود که انقلاب اسلامی ایران علامت ظهور امام زمان(عج) است و منتهی به فرج ایشان خواهد شد. سیاق فداکاری های امام خمینی(ره) ثابت می کرد که عقیده ایشان بر اتصال انقلاب اسلامی به ظهور امام زمان(عج) است و مصرع معروف «انتظار فرج از نیمه خرداد کشم» که در یکی از قصاید ایشان آمده نیز گویای همین موضوع است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که مردم در 15 خرداد سال 42 قیامی در راستای تحقق حکومت جهانی امام زمان(عج) انجام دادند، گفت: در جریان قیام 15 خرداد مردم خود را فدا کردند تا نائب امام زمان(عج) حفظ شود و 15 هزار نفر کشته دادند. این مسأله که مردم برای حفظ وجود نائب امام زمان(عج) چنین قیامی انجام می دهند، ثابت کرد مردم پای امامت و ولایت ایستاده اند و به شکرانه ایستادگی این مردم انقلاب تا به جایی پیروز شد که اهرمی به نام نظام جمهوری اسلامی را در دست گرفت و مسیرش ادامه دارد.

انقلاب اسلامی با ظهور امام زمان(عج) به پیروزی کامل می رسد

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: انقلاب هنوز به پیروزی کامل نرسیده و روز پیروزی انقلاب روز فرج امام زمان(عج) است. انقلاب اسلامی در مقطعی اهرمی به نام نظام جمهوری اسلامی را در دست گرفت تا به حرکت انقلاب اسلامی کمک کند؛ نه این که یک عده افراد قشری و ظاهربین برای تأمین زندگی ها دست در دست آمریکا بگذارند. ما برای این اهداف انقلاب نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مردم ورامین شنیدند که رژیم پهلوی امام(ره) را دستگیر کرده است و بر آن ها ثابت شد که رژیم قصد به شهادت رساندن امام را دارد، به خیابان ها ریختند و جان شان را در دست گرفتند و جلوی گلوله داغ ایستادند. آن ها به رژیم نشان دادند که چنانچه خطایی مرتکب شود، آتش قیام شعله ور خواهد شد و اگر قیام اتفاق نیفتاده بود، آن ها امام(ره) را به شهادت می رساندند.

آیت الله علم الهدی در پایان تأکید کرد: این مردم جز ایثارگری در راه بقیه الله هیچ انگیزه دیگری از قیام برابر رژیم پهلوی نداشتند و زمینه سیاسی و حزب گرایی در فکر آن ها وجود نداشت. فقط دین و ایمان شان به وجود اقدس امام زمان(عج) باعث شد در پی دستگیری نائب امام زمان 15 هزار نفر جان شان را فدا کردند. این ایثارگری نمونه ای از همان ایثارگری هایی بود که حضرت خدیجه انجام دادند تا روزی کل جهان در تحت حکومت اسلام درآید.

تبیین نکات تفسیری سوره مبارکه حدید

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ابتدای این جلسه به بیان نکات تفسیری سومین آیه سوره مبارکه حدید پرداخت و گفت: خداوند در این آیه شریفه می فرماید «هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيم.» واژه «اول» به این معناست که خدای متعال ازلی است و زمانی قبل از او قابل تصور نیست چرا که ما معتقدیم خداوند خالق همه چیز است و در نتیجه زمان را خدا خلق کرده است.

وی در تبیین سایر صفات الهی که در این آیه شریفه مطرح شده است، اظهار کرد: لازمه خالقیت خداوند نسبت به همه چیز این است که بر تمام مخلوقات خود احاطه داشته باشد و همه خلائق محیط او باشند. ذات مقدس پروردگار درباره بشر دو نقش دارد؛ اولا ما را خلق کرده و هستی ما متعلق به خداست؛ نقش دوم هم که معمولا مورد غفلت انسان واقع می شود، این است که خدا ما را مدیریت می کند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: امروز در جهان تقریبا ملحد نداریم و همه این مسأله را قبول دارند که خدایی وجود دارد که جهان را خلق کرده است اما مشکل در اعتقاد به مدیریت خداوند است. برخی مثل یهودیان آن را به زبان آوردند و گفتند خدا ما را خلق کرده اما به خودمان واگذارده است؛ برخی دیگر هم در عمل همین مسأله را نشان می دهند در حالی که خدا ما را به حال خود وانگذاشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری نظم موجود در بدن انسان را دلیلی بر احاطه مدیریتی خداوند نسبت به انسان قلمداد کرد و افزود: دستگاه ها و سلول های بدن انسان هر کدام به مثابه کارخانه ای هستند که به طور دائم مشغول فعالیت هستند و فعالیت آن ها نیاز به مدیریتی دارد که این مدیریت را خداوند انجام می دهد. در سایر موجودات نیز همین مدیریت توسط خداوند صورت می گیرد و لازمه این آفرینش و مدیریت، احاطه خداوند بر انسان است./820/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات