۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۰۳۱۶۷
نماینده بعثه رهبر معظم انقلاب در نجف اشرف:

ماه رمضان بهترین ماه برای درخواست نیازها است

حجت الاسلام علم الهدی گفت: ماه رمضان بهترین ماه برای درخواست نیازها است و انسان باید برای تکیه همیشگی به خداوند تمرین کند.
سید جعفر علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جعفر علم الهدی ظهر امروز در سخنرانی معرفتی بارگاه منور رضوی که در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد، به شرح دعای دهمین روز ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: در این دعا می خوانیم «خدایا مرا در ماه رمضان از کسانی قرار بده که بر تو توکل کنم و چشمم به دست دیگری نباشد. مرا از دسته رستگاران قرار بده و نه اشقیاء. مرا از مقربان درگاهت قرار بده؛ نه از کسانی که مورد غضب تو هستند.

نماینده بعثه رهبر معظم انقلاب در نجف اشرف با تأکید بر ضرورت متمرکز بودن امید مؤمن به پروردگار متعال، خاطرنشان کرد: خداوند در حدیثی قدسی می فرماید «به عزت و جلالم قسم امید کسی را که به غیر از من امید دارد، قطع می‌ کنم.» آیا شایسته است که انسان برای حل مشکلات خود به در خانه کسی جز خداوند برود؟ ماه رمضان بهترین ماه برای درخواست نیاز هاست و انسان باید برای تکیه همیشگی به خداوند تمرین کند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام خونین 15 خرداد و تقارن آن با وفات حضرت خدیجه(س)، اظهار کرد: امروز روز انسان های سعادتمند است و باید ببینیم این افراد از چه ویژگی هایی برخوردار بودند. خداوند متعال در آیه 16 سوره جن یک بشارت به همه انسان های روی زمین می دهد و می فرماید «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَي الطَّريقَةِ لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقا» یعنی اگر مردم استقامت بورزند و دچار تردید و انحراف نشوند، آن ها را از آبی سرشار از سعادت سیراب می کنیم.

حجت الاسلام علم الهدی افزود: در اصول کافی بیان شده است که منظور از «طریقه» در این آیه شریفه همان طریقه بر ولایت امیرمؤمنان(ع) است. این ولایت یک حقیقت و همان ولایتی است که پیامبر(ص)، امام معصوم(ع) و فقیه جامع الشرایط از آن برخوردار هستند؛ چرا که تجلی ولایت خدا در ولایت پیامبر(ص) بوده و همان حکومت خداست و هر کس با ولایت ارتباط نداشته باشد به تباهی می رسد.

نماینده بعثه رهبر معظم انقلاب در نجف اشرف گفت: حضرت خدیجه(ص) تمام دارایی و وجود خود را در اختیار اشرف کائنات، پیامبر اکرم(ص) قرار داد؛ همانطور که مردم در 15خرداد که به امام زمان دوره خود لبیک گفتند و از جان و دل رهبر انقلاب خود را به جهان معرفی کردند. این حرکت چيزی جز تربیت یافتگی در نهضت حسینی نیست./820/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات