۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۵۰۳۱۸۷
امام جمعه بندپی شرقی:

اجرای سند ۲۰۳۰ در حقیقت استحاله فرهنگی کشور است

حجت الاسلام پور رمضان سند ۲۰۳۰ را غارت فرهنگی کشورهای غیر غربی دانست و گفت: اجرای این سند در حقیقت استحاله تدریجی فرهنگی و در راستای سکولاریته شدن کشور است.
محمد پور رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پوررمضان، امام جمعه بندپی شرقی شب گذشته در مسجد سید نظام الدین شهر گلوگاه با انتقاد شدید نسبت به سند 2030، گفت: سند 2030 در حقیقت غارت فرهنگی کشورهای غیرغربی به ویژه اسلامی و در رأس آن ها جمهوری اسلامی است.

وی افزود: هدف نهایی سند 2030 در حقیقت سکولاریته کردن جهان و تغییر به نفع غرب است که از طریق برنامه های آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی به اجرا در می آید.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از پذیرفتن محرمانه و بدون طی مراحل قانونی سند 2030 از سوی دولت، خاطرنشان کرد: آیا باید بنشینیم تا غرب برای تغییر محتوایی ما برای تمام شئون زندگی یعنی سبک زندگی برنامه هایی آموزشی مدنظر خود مانند 2030 را اعمال کند.

وی ادامه داد: بنا به نص صریح قرآن پیروی از غیرمسلمانان برای حاکمیت بر جامعه اسلامی حرام است اما پذیرش بی سر و صدای 2030 تا حدی این موضوع نگران کننده محسوب می شود که ما بر اساس این سند باید هر سال گزارشی از نحوه و پیشرفت این سند آموزشی را به متولیان آن گزارش کنیم.

حجت الاسلام پوررمضان بخش دیگرنگران کننده اجرای سند 2030 را پذیرش ماموران اجرای این سند در قالب پرسشگر همراه با سؤالات متعدد در کشور بیان کرد و اظهار داشت: آیا پذیرفتن فعالیت آزادانه مأموران خارجی در کشور برای جمع آوری اطلاعات و داده از سطح کشور مصداق جاسوسی علیه امنیت ملی محسوب نمی شود.

وی با انتقاد از برخی تغییرات در کتاب های درسی مدارس و حذف برخی مطالب، گفت: حذف درس حسین فهمیده از کتاب درسی مدارس و برخی از مطالبی که غربی ها آن را نمی پسندند در راستای استحاله فرهنگی کشور است.

امام جمعه بندپی شرقی به تفاوت ماهوی معنای برخی از واژه ها در جهان اسلام و غرب پرداخت و افزود: واژه خانواده در غرب و جامعه ما و یا واژه جهاد و دفاع در فرهنگ اسلامی با غرب دارای تفاوت ماهوی زیادی است زیرا غرب ازدواج دو همجنس را مصداق تشکیل خانواده می داند.

وی تأکید کرد: آغاز اجرای بی سر و صدای سند 2030 در مهدکودک ها از بین بردن ساختار سبک زندگی ایرانی اسلامی برای نسل آینده است.

حجت الاسلام پوررمضان سند 2030 را دامی خطرناک برای تسلط خزنده فرهنگ غربی بر دیگر فرهنگ ها برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای عهدنامه 2030 در ظاهر امر خدمت به بشر است اما در حقیقت جنگ نرم غرب علیه دیگر تمدن ها محسوب می شود زیرا اگر آنها به راستی نگران کودکان هستند، دست کم صدایی از آنها برای جلوگیری از جنایت آل سعود و آمریکا علیه کودکان بی دفاع یمن شنیده می شد./۱۳۱۳/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات