۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۵۰۳۱۹۰
امام جمعه رفسنجان:

نظام مقدس جمهوری اسلامی خاستگاه حق و حقوق شهروندی است

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به اینکه حقوق شهروندی بسیار گسترده و فراگیر است، گفت: شایسته است که دولت ها صادقانه و خالصانه در این راستا قدم بردارند و نظام مقدس جمهوری اسلامی خاستگاه حق و حقوق شهروندی است.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین حقوق شهروندی پرداخت و اظهار کرد: حقوق شهروندی را خدای سبحان و دین مبین اسلام برای بندگان قرار داده است، در حقیقت تبیین کننده حقوق شهروندی شارع مقدس که وجود مقدس رسول اکرم و ائمه خدا است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی حقوق شهروندی آمده است و دولت ها بعدا به آن توجه نکردند و اخیرا به عنوان یک شعار انتخاباتی مطرح و منصوب شد؛ در حقیقت این تبیین و حفظ حقوق شهروندی نیست.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه حقوق شهروندی بسیار گسترده و فراگیر است، تصریح کرد: شایسته است که دولت ها صادقانه و خالصانه در این راستا قدم بردارند و نظام مقدس جمهوری اسلامی خاستگاه حق و حقوق شهروندی است.

حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: هیچ قانون اساسی شاید در عالم نباشد که آن مبانی که مربوط به حقوق شهروندی است را در قانون اساسی خود آورده باشند؛ در حالی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی این قانون اساسی در آن نهفته است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین نباید حقوق شهروندی به صورت شعاری، ابزاری و کلیشه ای مطرح شود و به این شکل نباشد که تنها بخش کوچکی از آن عمل شود و حقوق شهروندی حق افراد باکرامت و شایسته کمیته امداد و بهزیستی است که در حقیقت وارثان واقعی نظام مقدس ایران این بزرگواران هستند اگر این حقوق به صورت ابزاری شکل گیرد در وهله اول حقوق آنان زیر سؤال رفته است.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: حقوق شهروندی را چرا دولت در سال های گذشته اجرا نکرد و چرا باید الان در چنین شرایط و زمان مطرح و اجرا شود و به نظر بنده حقوق شهروندی زیر سؤال رفت.

حجت الاسلام رمضانی پور ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم بنی آدم را مورد تکریم قرار داده و شایسته است دولت ها حقوق شهروندی را به معنای حقیقی، صادقانه و خالصانه در جامعه پیگیری کنند، و استفاده ابزاری از این حقوق نداشته باشند.

وی در پایان افزود: بعضی از آزادی های که ولنگاری است در حقیقت این مضر به حقوق شهروندی دیگران به شمار می رود و اینکه نهی از منکر را در رابطه با حجاب انجام نمی دهند و بدحجابی به صورت گستاخانه در جامعه گسترش پیدا کرده که این در حقیقت حقوق دیگران را زیر سؤال برده است، از این رو حقوق شهروندی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به این معناست که آنچه خاستگاه اسلام است، باید به آن عمل شود./۹۷۰۹/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات