۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۰۳۲۰۷

کتاب قتل از روی ترحم یا اتانازی در آینه فقه منتشر شد

انتشارات مؤسسه امام خمینی کتاب قتل از روی ترحم یا اتانازی در آینه فقه از مجموعه مسائل مستحدثه و نوین علم پزشکی را منتشر کرد.
قتل از روی ترحم یا اتانازی قتل از روی ترحم یا اتانازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، انتشارات موسسه امام خمینی(ره) قم چهارمین کتاب از مجموعه مسائل مستحدثه پزشکی را با عنوان قتل از روی ترحم یا اتانازی منتشر شد.

این کتاب در تیراژ هزار نسخه تالیف حجت الاسلام سید محسن مرتضوی استاد و محقق حوزه علمیه قم می باشد که پیش از این نیز کتبی در قالب بیان مسائل مستحدثه و جدید پزشکی با عناوین کالبد شکافی در آینه فقه، پیوند اعضا و مرگ مغزی در آینه فقه و شبیه سازی انسان در آینه فقه را به چاپ رسانده است.

چهارمین کتاب که با عنوان قتل از روی ترحم در آینه فقه منتشر شده پیرامون مسائل فقهی اتانازي، یعنی مساعدت و سرعت بخشیدن به مرگ شخصی است که دچار بیماری علاج ناپذیر گشته، و درد و رنج و مشقت شدیدی را در اثر این بیماری تحمل می کند و به زودی خواهد مرد.

این موضوع از مسائل چالش برانگیز در دنیای امروز است موضوعی نویافته و جدید که از لحاظ جنبه ‌‌های مختلف پزشکی، فقهی، حقوقي و قانوني نیازمند واکاوی های روشمند است.

در اين کتاب حکم تکليفي و احکام وضعي آتانازی در صور مختلف آن، مسائلی همچون جواز خودکشی، کمک به مرگ بیماران لاعلاج، ترک معالجه و ادامه درمان و قطع دستگاههای احیا از بیماران در شرف مرگ و حدود وجوب حفظ نفس از دیدگاه فقه غنی و پویای شیعه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب در قم می توانند به انتشارات موسسه امام خمینی و بوستان کتاب و در مشهد به انتشارات بوستان کتاب و امیر المومنین مراجعه کنند./204/933/ب1

ارسال نظرات