۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۰۳۲۱۵

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

راه اندازی كميته هاي ۱۰ گانه امر به معروف و نهي از منكر در هرمزگان، پخش زنده جزءخوانی قرآن امامزاده سیدمظفر(ع) از صداوسیمای مرکز خلیج فارس و تأکید برتکریم اهالی فرهنگ و هنر به عنوان وظیفه ذاتی فرهنگ و ارشاد برخی از اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علي رئوفي در نشست مجمع دبيران ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان هرمزگان با اشاره به اهميت و فضيلت ماه رمضان، بيان داشت: ماه مبارك رمضان با رحمت الهي آغاز و درپايان با غفران الهي و رهايي از آتش جهنم همراه است و روزه سپر آتش جهنم است.

وي افزود: تغيير رفتار انسان بعد از ماه مبارك رمضان نشانه قبولي طاعات و عبادات انسان در ماه بندگي خداوند مي باشد همانطور كه نماز بازدارنده انسان در مقابل گناهان است.

رئوفي بيان داشت: در زمينه فرهنگ امر به معروف و نهي مسئولان بايد الگو باشند و به ارزيابي خود در اين زمينه بپردازند زيرا اعمال و رفتار ما مسئولان در جامعه اثر گذار است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان با اشاره به اهميت پياده سازي فريضتين امر به معروف و نهي از منكر در جامعه خاطرنشان كرد: در صورت پياده سازي صحيح فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر در جامعه شاهد كاهش بسياري از مسائل و مشكلات به ويژه در حوزه آسيب هاي اجتماعي خواهيم بود.

معاون امر به معروف و نهي از منكر دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهي از منكر هرمزگان از راه اندازي كميته هاي دهگانه امر به معروف و نهي از منكر در دستگاههايي اجرايي استان با محوريت 10 دستگاه مادر و تخصصي در استان خبر داد و در اين رابطه  افزود: كميته مراكز آموزشي استان با محوريت دانشگاه هرمزگان ، كميته فرهنگي و رسانه اي دستگاه هايي اجرايي استان با محوريت فرهنگ و ارشاد ، كميته دستگاه هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي با محوريت راهداري و حمل نقل جاده اي ، كميته سلامت بهداشت با محوريت دانشگاه علوم پزشكي و درماني استان ، كميته دستگاههايي تابعه وزارت نيرو با محوريت شركت آب و فاضلاب روستايي ، كميته دستگاهاي تابعه وزارت نفت با محوريت شركت پالاي نفت بندرعباس ، كميته صنعت و معدن با محوريت اداره كل  تعاون ، كار و رفاه اجتماعي ، كميته بانك ها و موسسات مالي و بيمه ها با محوريت بانك ملي ، كميته دستگاههاي تابعه جهاد كشاورزي با محوريت سازمان جهاد كشاورزي و كميته قضائي و حقوقي با محوريت دادگستري در هرمزگان آغاز به كار خواهند كرد كه با آغاز به كار اين كميته هاي دهگانه و انتصاب دبيران كميته ها شاهد پياده سازي پررنگ تر فريضتين امر به معروف و نهي از منكر در دستگاه هاي اجرايي ستان هرمزگان خواهيم بود.

رئوفي در ادامه به ظرفيت مهم فضاي مجازي براي ترويج فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر اشاره و در اين رابطه افزود: جامعه هر روز در حال تحول و دگرگوني است و يكي از فرصت هاي خوبي كه در اين عصر فراروي فعالان عرصه فرهنگ ديني قرار دارد  فضاي مهم مجازي است كه بايد از اين فرصت به بهترين نحو ممكن براي ترويج و توسعه فرهنگ امر به معروف و نهي ازمنكر در جامعه بهره گرفت.

معاون امر به معروف و نهي از منكر دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهي از منكر هرمزگان در همين رابطه بيان داشت: سخنان اخير مقام معظم رهبري درخصوص اهميت فضاي مجازي مهر تاييدي بر مهم بودن عرضه فضاي مجازي در عصر كنوني براي ترويج فرهنگ ديني به ويژه فريضه امر به معروف و نهي از منكر است.

وي افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص اهميت فضاي مجازي افزودند اگر فضاي مجازي يك تهديد باشد دو فرصت به همراه دارد و تهديد اين است كه اين فضا در ذهن نسل جوان ايجاد شبهه در مسائل ديني  و اعتقادي مي كند  و همين فضا دو فرصت ايجاد مي كند اول اينكه در اين فضا  شبهه ها شناخته مي شوند و مي توان با استفاده از همين ظرفيت شبهات را پاسخ داد تا نسل جوان جامعه سردگم نگردد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان اظهار داشت: از فرصت فضاي مجازي نبايد در زمينه  ترويج فرهنگ  امر به معروف و نهي از منكر غفلت كرد زيرا بخش عظيمي از نسل جوان كشور زمان زيادي از اوقات فراغت خود را در فضاي مجازي سير مي كنند و تعداد كاربران شبكه هاي اجتماعي نيز روز به روز در حال گسترش است و فضاي مجازي را بايد از يك تهديد به يك فرصت براي توسعه و ترويج فرهنگ اسلامي  تبديل كرد.

معاون امر به معروف و نهي از منكر دولت به مردم درستاد امر به معروف و نهي از منكر هرمزگان در پايان گفت: عملكرد مديران دستگاه هاي اجرايي استان هرمزگان در زمينه اهميت دادن و توجه به مقوله امر به معروف و نهي از منكر دردستگاه اجرايي زير مجموعه آنها  ارزيابي  و در جشنواره شهيد رجايي لحاظ خواهد گرديد.

پخش زنده جزءخوانی قرآن امامزاده سیدمظفر(ع) از صداوسیمای مرکز خلیج فارس

مراسم جزء خوانی قرآن ماه مبارک رمضان امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس پخش می شود.

مراسم جزء خوانی و جمع خوانی قرآن کریم همانند سال های گذشته از نخستین روز از ماه مبارک رمضان در امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس برگزار و به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس پخش می شود.

این مراسم معنوی هر روز راس ساعت 13:30 با حضور قاریان برتر استان هرمزگان در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) برگزار و هر روز یک جزء از قرآن تلاوت می شود.

هر روز در پایان مراسم جزءخوانی، حجت الاسلام میرزایی از اساتید حوزه و دانشگاه به تفسیر  آیات قرائت شده می پردازد.

تکریم اهالی فرهنگ و هنر وظیفه ذاتی فرهنگ و ارشاد است

علیرضا درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، در دیدار با فریدون دبیری، پیشکسوت روزنامه نگاری هرمزگان، تکریم اهالی فرهنگ و هنر را وظیفه ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: پس از تشکیل صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران مسئله بیمه این قشر تا حد زیادی مرتفع شده است.

وی ضمن تاکید بر حفظ شان و جایگاه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر افزود: نقش بی بدیل روزنامه نگاران در ارتقای سطح فرهنگ استان بسیار برجسته و شایسته تقدیر است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به بهبود وضعیت روزنامه نگاران در استان پرداخت و گفت: با تشکیل صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران مسئله بیمه این قشر تا حد زیادی حل شده است.

وی به تاریخ روزنامه نگاری استان اشاره کرد و افزود: حدود نیم قرن از فعالیت مستقیم روزنامه نگاران و مطبوعات استان می گذرد اما بر اساس مستندات تاریخی مطالبه گری مردم هرمزگان از طریق مطبوعات کشوری به سال ها قبل تر بر می گردد.

درویش نژاد رسیدگی به هنرمندان کم بضاعت و نیازمند را از وظایف اصلی و ذاتی فرهنگ و ارشاد دانست و بیان کرد: با توجه به تنگناهای اعتباری تا جایی که امکان داشته است رسیدگی لازم به این قشر صورت پذیرفته است و پیگیر هستیم تعداد بیشتری از هنرمندان مشمول دریافت مستمری از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شوند.

گفتنی است، در این دیدار از یک عمر زحمات و تلاش فریدون دبیری تقدیر به عمل آمد./851/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات