۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۰۳۲۱۷
حجت الاسلام ماندگاری:

وجود مشکلات و سختی‌ها یکی از بالاترین نعمت‌ها است

استاد حوزه علمیه با بیان این که وجود مشکلات و سختی‌ها یکی از بالاترین نعمت‌ها است، گفت: انسان اگر لیاقت نداشته باشد به طور قطع خداوند او را با هیچ مشکلی رو به رو نخواهد کرد.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و به همت هیأت شهدای گمنام در حسینیه فاطمة الزهرا(س) برگزار شد، گفت: هر انسان عاقل و بالغی وظیفه دارد به تکالیف الهی که در دین اسلام به آن اشاره شده عمل کند.

وی با بیان اینکه تکالیف الهی برای انسان سخت و مشقت بار است، ادامه داد: زندگی انسان در این دنیا بدون سختی و رنج بی معنا است.

حجت الاسلام ماندگاری با استناد به کلام الهی مبنی بر اینکه خداوند متعال تکالیف الهی را براساس ظرفیت‌های انسان‌ها مقرر کرده است، بیان داشت: خداوند به میزان ظرفیت و نعمتی که به او عطا کرده است عمل به تکلیف می‌خواهد و این عدل الهی است که خداوند بیش از طاقت انسان از او تکلیف نخواهد.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه هر مشکلی نعمت است، گفت: وجود مشکلات و سختی‌ها یکی از بالاترین نعمت‌ها است، انسان اگر لیاقت نداشته باشد به طور قطع خداوند او را با هیچ مشکلی رو به رو نخواهد کرد و این بالاترین خسران برای انسان است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم نعمت الهی است، عنوان کرد: امروز بسیاری از امامان جماعات سعودی حافظ قرآن کریم و مورد لعن خداوند هستند، زیرا همین افراد در منابر خود از جنایات داعش حمایت و برای آنان فتوا صادر می‌کنند.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: نعمات الهی تکلیف انسان را افزایش می‌دهد، بنابراین اگر انسان با کمبود نعمت مواجه شود باید مراقب باشد زبان به کفر باز نکند چرا که این تفاوت نشان از تکالیف متفاوت دارد.

وی با تأکید بر اینکه تکالیف الهی نباید ترک شوند، خاطرنشان کرد: امروز امر به معروف و نهی از منکر واجبی فراموش شده است، در عصر کنونی به حدی از سر و ته اسلام زده‌اند که اسلام ناب محمدی را با خوردن شراب جمع کرده و از اسلام آمریکایی رونمایی می‌کنند اگر ما از انجام تکالیف کوتاهی کنیم به طور قطع به این نوع اسلام گرفتار خواهیم شد./807/۲۰۲۸/ب2

ارسال نظرات