۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۰۳۲۳۲
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

اهمیت مشورت و جایگاه مشاور در اسلام

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: فلسفه شورا در این است که کسی که با یک نفر مشورت می کند در عقل او شریک می شود و ارزش عقل؛ هزاران برابر بیشتر از مال دنیا است و البته مشاور هم در این زمینه بسیار مهم است.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان صبح امروز در دیدار با اعضای شورای شهر فامنین، اظهار داشت: دفاع از حق امام حسن(ع) و ترویج سیره ایشان یکی از برجسته ترین امور در جامعه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در اسلام انتخابات نداریم و اهل حل و عقد داریم به این دلیل که در آخر الزمان مردم به قدری عقلشان رشد می کند که با مدیریت خود نیاز به تصمیم گیر نداشته باشند.

امام جمعه همدان در ادامه خاطرنشان کرد: امر شورا امری مقدس است و پیامبر عقل کل است و خداوند از صد شعبه عقل ۹۹ شعبه را به ایشان ارزانی داشته است.

وی ادامه داد: شورایی عمل کردن به قدری اهمیت دارد که پیامبر شورایی عمل می کرد و عقل فردی را کنار می گذاشت، چنان که در جنگ احزاب از نظر سلمان فارسی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: فلسفه شورا در این است که کسی که با یک نفر مشورت می کند در عقل او شریک می شود و ارزش عقل؛ هزاران برابر بیشتر از مال دنیا است و البته مشاور هم در این زمینه بسیار مهم است.

وی ابراز داشت: انسان نباید هر کسی را در مشاوره مخاطب خود قرار دهد و فرد مشاور باید متخصص در عرصه مقصود باشد و از سوی دیگر بسیار امین باشد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی یادآور شد: در روایت آمده است که اگر فرد مسأله ای را بداند و وارونه راه را به کسی که از او مشورت خواسته نشان دهد خداوند عقل وی را از او سلب می کند و انسان باید همواره چراغ خطر را در ذهن خود داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: برخی اوقات جناح بازی و سیاسی بازی سبب می شود که انسان امر را وارونه نشان دهد و همه افراد باید نسبت به این مسأله هوشیار باشند./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات