۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۰۳۲۶۷
امام جمعه همدان:

هنر مدیریت در جامعه باید احیا شود

آیت الله طه محمدی با بیان این که هنر باید به سمت و سویی برود که کاربردی جدی داشته باشد و مردم را از گرفتاری نجات دهد، گفت: هنر مدیریت در جامعه باید احیا شود.
طه محمدی

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، مراسم رونمایی از نخستین مجلد دانش‌نامه‌ استان همدان با نام «فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدان» تألیف محمدعلی نوریون به همراه تجلیل از هنرمندان متعهد ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد.

در این مراسم آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان اظهار داشت: هر هنری که می پرورانیم باید علت غایی آن را بدانیم و باید بدانیم که برای جامعه چه منافعی دارد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه هنر در جامعه، گفت: هنرهای ارزشی باید برجسته شوند و این وظیفه بر عهده مسؤولان فرهنگی کشور است البته به اندازه امکانات داده شده؛ از افراد باید درباره ماموریت داده شده بازخواست کرد.

آیت الله طه محمدی افزود: روح تقلید باید در فضای هنری جامعه برچیده شود چنان که در اصلاح سر و صورت و پوشش و سبک زندگی شاهد این تقلید هستیم که متاسفانه مشکلات و معضلات زیادی را در جامعه ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از زیباترین مسائل در جهان مدیریت زیبا است و امروز آمریکا از نداشتن مدیریت درست رنج می برد و باید هنر مدیریت در جامعه احیا شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان یادآور شد:‌ اسلام دین اولویت ها است و باید اولویت ها شناسایی شود و نیازهای جامعه برطرف شود و نداشتن برخی امور در زندگی دنیوی و اخروی افراد نقشی ندارد.

وی تصریح کرد: هنر باید به سمت و سویی برود که کاربردی جدی داشته باشد و مردم را از گرفتاری نجات دهد و باید دید که فرهنگ کشور برای این معضل چه کاری انجام داده است.

وی در پایان با اشاره به وظیفه هنر در زمینه تهدید نسل، گفت: در وادی هنر باید چشم اندازی وسیع ایجاد شود و باید دانست که 35 درصد خانواده ها در کشور یا تک فرزند هستند با فرزند ندارند و این مسأله کشور را با مشکلات مواجه خواهد کرد./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات