۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۰۳۲۷۱
امام جمعه تبریز:

پیام مهم شهدا تبعیت از ولایت فقیه است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه صیانت از آرمان و مسیر شهدا وظیفه مردم و مسؤولان است، گفت: مهم‌ترین چیزی که مورد تأکید شهدا بود حمایت، صیانت و اطاعت از ولی امر مسلمین است.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار پدر شهیدان احمد و بیوک آقا وشمگیر با بیان اینکه قدردانی از خانواده شهدا نوعی حفظ یاد و خاطره شهدا است، اظهار داشت: تداوم مسیر شهدا باید مورد توجه باشد.

وی عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و گفت: تمام افتخارات نظام اسلامی همه به برکت رشادت‌ها و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام و شهدا است، بنابراین باید قدردان شهدا و خانواده آنها بود که این کمترین مسؤولیت ما در قبال آنها است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه صیانت از آرمان و مسیر شهدا مسؤولیت مردم و مسؤولان است، ابراز داشت: مهم‌ترین چیزی که مورد تأکید شهدا بود حمایت، صیانت و اطاعت از ولی امر مسلمین است، این پیام مهم شهدا است که در وصایای آنها نیز به وضوح قابل مشاهده است.

وی با تأکید بر تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، گفت: امروز هر کس می خواهد به وصیت شهدا عمل کند، باید از ولایت فقیه تبعیت کند، حمایت و تبعیت از ولایت فقیه چیزی بود که شهدا به خاطر آن جان خود را در راه اسلام و انقلب فدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه یکی از راه‌های نشر فرهنگ ایثار و شهادت عمل به وصیت‌نامه شهدا است، تصریح کرد: ترویج آرمان‌ و اصولی که شهدا به خاطر آن جان خود را فدا کردند باید مورد توجه قرار گیرد، نیاز امروز جامعه آشنایی با این فرهنگ ارزشمند است.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ شهید و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان جامعه، خاطرنشان کرد: آشنایی با آثار مکتوب و زندگی‌نامه شهدا برای آشنایی نسل جوان باید مور توجه باشد، نسل جوان را می توان با وصایا و یا با خاطرات این شهیدان با آرمان‌ها و مسیر آنها آشنا کرد.

نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمنان از فرهنگ ایثار، شهادت و ترویج آن در میان جوانان هراس دارند، گفت: نباید به گونه‌ای عمل کرد که این فرهنگ کنار گذاشته شود، هر چه داریم و هر اقتداری که هست همه به برکت شهدا است./854/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات