۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۰۳۲۹۳
آیت‌الله هادوی تهرانی:

فراموش کردن اهداف انقلاب تسلط دشمن بر کشور را در پی دارد

استاد حوزه علمیه عذاب خدا بر بنی‌اسرائیل را سنت و قانون الهی دانست و گفت: اگر مسؤولان ما اهداف انقلاب را فراموش کنند دشمنان بر ما مسلط خواهند شد.
آیت الله هادوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، پیش از ظهر امروز در درس تفسیر سوره اسراء که در مسجد مدرسه علمیه گلپایگانی قم برگزار شد، اظهار داشت: قصه بنی‌اسرائیل برای تحقیر یهود و یا فخر مسلمانان بیان نشده است بلکه این داستان سنت الهی را بیان می‌کند که هر قومی که فساد کند دچار گرفتار‌ی خواهد شد و هر قومی که شاکر باشد از نعمت‌های ویژه برخوردار می‌شود.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر مسؤولان و مردم ما فراموش کنند که این قدرت و شوکت و عظمتی که امروز ملت ما پیدا کرده و به برکت رحمت خاص الهی و همت افرادی که مبارزه کردند و خون داده‌اند بوده است و هدف از انقلاب را فراموش کنند همان بلایی که بر سر بنی‌اسرائیل آمد بر سر ما هم خواهد آمد و دشمنان بر ما مسلط خواهند شد و ما را نابود خواهند کرد.

وی در ادامه تفسیر سوره اسراء با بیان این که هدایت قرآن از هدایتی که در کتاب‌های آسمانی گذشته وجود داشت بالاتر است، اظهار داشت: دین یهود هم احکامی را داشته ولی تحریفاتی در یهود صورت گرفته که برخی از احکام را بسیار سخت کرده است در حالی که احکام اسلامی سهل و آسان بوده و تحریف نشده است، از این رو با فطرت و طبیعت بشر ناسازگار نیست.

آیت‌الله هادوی تهرانی خاطرنشان کرد: قرآن تنها به یک بعد از ابعاد زندگی انسان اشاره نکرده است بلکه برای تمام ابعاد زندگی انسان برنامه دارد.

وی با بیان این که دین حضرت عیسی شریعت و احکام داشته است، گفت: تحریف در دین حضرت عیسی توسط شخصی به نام «سنت پل» صورت گرفت و گفت نیازی نیست شما کاری انجام دهید تا به بهشت بروید بلکه تنها با ایمان به خدا به بهشت می‌روید، استدلال او این بود که من برای جذب بیشتر مردم به خدا این حرف را زده‌ام.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز هم این اعتقاد که نوعی اباهی گری است را برای جذب جوانان به مسیحیت استفاده می‌کنند و جوانان هم تحت تأثیر تبلیغات قرار می‌گیرد و مسیحی می‌شوند.

وی افزود: تبلیغ دیگری که مسیحیان می‌کنند این است که حضرت عیسی(ع) را پیامبر مهربانی معرفی و پیامبر اسلام(ص) را که مهربان‌ترین انسان‌ها بود را پیامبر خشونت معرفی می‌کنند؛ علاوه بر این امروز داعش چهره‌ای از اسلام درست کرده است که مسلمانان را در همه جای دنیا تحت‌فشار قرار  داده و افراد زیادی به آیین مسیحیت می‌گروند؛ ظلمی که امروز داعش به اسلام می‌کند در تاریخ سابقه نداشته است.

آیت‌الله هادوی تهرانی با بیان این که ایمان در عمل صالح جلوه می‌کند، اظهار داشت: خداوند در سوره اسراء به مؤمنانی که عمل صالح انجام می‌دهند بشارت پاداش بزرگ و کسانی که به آخرت ایما ندارند را به عذابی دردناک وعده داده است.

وی تصریح کرد: راه مستقیم بسیار واضح و روشن است و این ما هستیم که انتخاب می‌کنیم که کدام مسیر را برویم و اگر ایمان نداشته باشیم سر خود را کلاه گذاشته‌ایم و دچار عذاب الهی خواهیم شد./843/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات