۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۰۳۳۰۴
محمدپور خبر داد؛

فعالیت ۵۳ مؤسسه قرآنی در استان آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ٥٣ مؤسسه قرآنی در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند، گفت: نگرش تشریفاتی و تزئینی به قرآن در مجالس و محافل جایز نیست.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی امروز در جمع دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در تبریز با بیان این‌که عمل به قرآن منشأ اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، اظهار داشت: به برکت انقلاب آموزه های قرآنی در بطن جامعه جاری شده است.

وی با بیان این‌که نگرش تشریفاتی و تزئینی به قرآن در مجالس و محافل جایز نیست، خاطرنشان کرد: اگر قرآن در شئون فردی و اجتماعی زندگی بشر جاری و پیاده شود، جامعه‌ای بالنده‏‏‌‏، فرهیخته و رو به رشد خواهیم داشت چراکه قرآن ضامن سعادت و سلامت روح و روان افراد است.

محمدپور با اشاره به این‌که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معضلات اخلاقی با عمل به آموزه های متعالی قرآن برطرف خواهد شد، افزود: در عرصه فرهنگ و هنر نیز اگر به آنچه که قرآن فرموده؛ عمل شود، هنرمندان و فعالان فرهنگی مایه رشد و تعالی جامعه بوده و منشاء سلامت اخلاقی افراد خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که پیشرفت حقیقی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، امور خارجی، صنعت، علم و اندیشه بدون توجه به آیات کلام الله مجید غیرممکن است، افزود: عمل به آموزه های قرآن و عترت، موجب حفظ و حراست از عزت، کرامت و اقتدار نظام اسلامی ایران می شود.

وی ریشه تمام خشونت ها و بداخلاقی‌ها را در فراموشی و فاصله گرفتن از قرآن دانست و تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی و دینی به دنبال بسط و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است، در این راستا برگزاری جشنواره‌های مختلف و نمایشگاه های متعدد قرآنی در دستور کار قرار دارد.

محمدپور برپایی نمایشگاه قرآن و عترت تبریز را مصداق تعامل و همکاری نهادهای فرهنگی در پیگیری یک هدف مشترک دانست و گفت: سال گذشته چهارصد میلیون ریال برای توسعه فرهنگ قرآنی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه شد، ضن این‌که هم اکنون ٥٣ مؤسسه قرآنی در سطح استان فعالیت دارند.

همچنین حجت الاسلام سیدجلال موسوی شربیانی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی در سخنانی با بیان این‌که این نمایشگاه در بخش‌های آثار نفیس هنری، رسانه‌های دیجیتال، عفاف و حجاب، انتشارات قرآنی، کودک و نوجوان، خانواده و هنر آشپزی رمضان آماده بازدید عموم علاقه‌مندان است، اظهار داشت: قرآن روش درست زیستن را به ما می ‎آموزد.

وی با بیان این‌که زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورات و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد، گفت: دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه به دنبال شناسایی، معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه های مختلف با فعالیت‌های قرآنی هستند.

گفتنی است، نمایشگاه قرآن و عترت تبریز تا نهم تیر ماه سال‌جاری از ساعت ۱۸ تا ٢٤ در نگارخانه دانشگاه هنر اسلامی تبریز واقع در بلوار آزادی بعد از میدان حکیم نظامی نرسیده به چهار راه طالقانی برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است./935/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات